ארקיע הוקמה בשנת 1949 על ידי משרד התחבורה בשיתוף חברת אל על כדי לקיים את הקשר עם אילת ונקראה אילתה. בשנת 1950 נרשמה החברה בשם ארקיע והפעילה טיסות סדירות פנים ארציות
משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה • כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים
לאחרי אירועי הפרעות הקשים נגד ישראלים באמסטרדם, משרד התחבורה וחברות התעופה נערכים להוצאת טיסות חילוץ לישראל • ארקיע, ישראייר ואל על יוציאו טיסות חילוץ, חלק מהן גם במהלך השבת • מה העלויות, והאם יש מספיק טיסות? • גלובס עושה סדר
בחברות התעופה הזרות ביטולי הטיסות נמשכים, בחברות הישראליות מגבירים פעילות בשלל יעדים כדי לתת מענה • ישראייר עוזרת להגביר את התחרות בקו לונדון, ולמרות זאת אין בשורה לגבי המחירים; ארקיע טוענת כי הכרטיסים שלה לווינה ולרומא יעזרו לישראלים להגיע ליבשת אמריקה בקלות ובזול • וגם: במטה ההייטק מנסים לייצר אלטרנטיבה למחירים הגבוהים של אל על לארה"ב
שלוש חברות תעופה הודיעו כי יאריכו את תוקף השעיית הטיסות לישראל • במקביל, החברות הישראליות מתגברות טיסות
יותר ויותר חברות תעופה מאריכות את ביטולי הטיסות עמוק לתוך 2025 - אלו היעדים שימשיכו להיפגע • ישראייר מתכננת להיכנס לוואקום שהשאירה בריטיש איירווייז, והחזרה של אייר אירופה היא טיפה בים • וגם: איך יושפעו החופשות בתקופת חנוכה מהמצב?
מאז מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, הפעילות בנתב"ג כבר חזרה לסדרה, אך חברות התעופה הזרות ממשיכות להתנדנד • גם חברות שהפגינו יציבות יחסית מהססות לחזור לארץ, בצל ההמלצה של רשויות התעופה האירופיות שלא לטוס לישראל עד סוף החודש • עמאן הפכה ליעד מפתיע שדרכו חוזרים לישראל, אבל יש סכנות
המתקפה האיראנית אמש סגרה את המרחב האווירי בישראל, בו פעלו חברות תעופה בודדות • מאז המתקפה, רשימת חברות התעופה הפועלות בישראל התקצרה, וגם החברות הישראליות הושפעו • האם אפשר לחזור מישראל מההאבים שהגדיר משרד התחבורה, וכמה זה יעלה?
ברשות התחרות לא ממהרים להכריז על אל על כמונופול, חרף העובדה שהיא נותרה היחידה שטסה לצפון אמריקה ולמזרח הרחוק • שני ממונים על התחרות לשעבר סבורים כי הגיעה העת להכרזה כזו • מנגד, מומחים טוענים כי ישנם פתרונות אחרים, וחלקם אף מצדיקים את מדיניות החברה • אל על: "מנהלים מדיניות מוקפדת הכוללת קטימת מחירים"
על רקע המלצת רשויות התעופה באירופה, חברות תעופה זרות ממשיכות לבטל טיסות, והביקושים מתנקזים לחברות הישראליות • באל על מודים כי אזלו המקומות לימים הקרובים, ובארקיע המחירים בשמיים • החברות הישראליות הביעו נכונות לנסות לתגבר את הטיסות, אך מתקשות עקב מחסור בכוח-אדם ובמטוסים • איך אפשר לחזור לארץ בכל זאת?
החברות הבינלאומיות ממשיכות להתנדנד, וחוסר היציבות הפך לנורמה בענף התעופה הישראלי • את הוואקום ממלאות השחקניות המקומיות, ובראשן אל על, שנותרו כאלטרנטיבה מרכזית עבור לקוחות שדורשים ודאות • התוצאה: הישראלים משלמים ביוקר על ההיצע הנמוך
מטוסים חכורים עם צוותים זרים, אובר־בוקינג בשיעור גבוה, חוסר נגישות וכמובן מחירי שיא של הכרטיסים מנפחים את כיסי חברות התעופה הישראליות - אבל מסכנים את מעמדן ביום שאחרי המלחמה • ישראייר: "אנו חשים צער עמוק על הביטולים"
המרחב האווירי מעל נתב"ג נסגר ונפתח מחדש • רוב הטיסות מתקיימות כסדרן, אולם חלק מחברות התעופה מבטלות טיסות באופן נקודתי • ברש"ת מעריכים כי יעברו היום בנמל התעופה בן גוריון כ-50,000 נוסעים • אזרבייג'ן איירליינס הודיעה על ביטול הטיסות לישראל עד ה-28.8 - בפעם הראשונה מאז חזרה לפעילות בארץ בחודש מרץ
מנכ"לי חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע זומנו לשיחה עם שר הכלכלה ניר ברקת • בעקבות השיחה עם מנכ"לית אל על, נקבעו 4 יעדים במחירים מוזלים עד סוף השנה - לרנקה, וינה, אתונה ודובאי • משרד הכלכלה לא יתערב בתמחור של שאר הטיסות של החברה
אי־הוודאות הביטחונית לא פסחה על חברות התעופה הישראליות, ובשבוע האחרון סאן דור, ישראייר וארקיע נאלצו לבטל טיסות המופעלות בשיטת חכירה • השימוש במטוסים הזרים, כולל בצוותי האוויר שלהם, נובע מניסיון לעמוד בביקושים הגבוהים של הקיץ, אך כעת מתגלה כבעייתי
איומי התקיפה מצד איראן וחיזבאללה הרתיעו את חברות התעופה הזרות, שצמצמו או השהו את פעילותן בארץ בשיא עונת התיירות • ארקיע ואל על הוציאו טיסות חילוץ מלרנקה ואתונה • האם הישראלים ממשיכים להזמין חופשות לאוגוסט ומתי אפשר לצפות לירידת מחירים?
אל על מובילה את הקטגוריה, אך נחלשת במדד הכללי ברקע החלטתה לייקר מחירים • במקביל, חברות תעופה מחו"ל שצמצמו את פעילותן בארץ, יורדות בחדות בדירוג • מדד המותגים 2024
איראןאל עלחברות תעופהחופשהטיסותיונייטד איירליינסישראיירישראל במלחמהמיזוגים ורכישותנתב"ג