גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"האמינות נפגעה עקב השימוש בפוטושופ בצילומי עיתונות"

צלם העיתונות זיו קורן טוען כי מהפכת הצילום הדיגיטלי מבורכת אך יצרה זילות של צלמי העיתונות, ואילו צלם הפרסומות יורם אשהיים דווקא מרוצה מהיכולת האדירה שנפתחה בפניו

עד לפני 10 שנים הייתם יכולים לראות את הצלם זיו קורן דוהר בלילה על האופנוע, עם מעטפה של נגטיבים לנתב"ג. יום של צילומי חדשות היה מסתיים במירוץ נגד הזמן לקבלת אישור מהצנזורה, כדי להספיק לעמוד ב'דד ליין' של עיתוני חו"ל.

היום הוא יכול לשבת בהאיטי, או בכל לוקיישן אחר על הגלובוס, ולהעביר תמונות בזמן אמיתי לכל העולם ולכל העיתונים בו-זמנית, בלי בעיית 'דד ליין'. הוא עדיין בשטח, אבל התמונות כבר מתפרסמות.

אבל השינוי הדרמטי מתבצע גם הרחק מהקליקים של צלמי העיתונות. צלם הפרסומות יורם אשהיים מעיד כי "בעידן האנלוגי הייתי מתחיל את יום הצילום ב-6 בבוקר, גורר ממכונת הייבוש את הפילם כדי לנשום לרווחה שהטסט או העבודה של היום הקודם הצליחה, ואני יכול להמשיך לפרויקט הבא. היום, בעולם הדיגיטלי, כאשר אני רואה את שאני עושה, אין טעות מצטברת כי רואים בפועל את התוצאה. אני יכול לייצר דיאלוג על הסט עם עצמי, עם הלקוח, ולדייק בתוצאה, וכך התהליך הרבה יותר מקצועי ומאפשר להגיע לתוצרים יותר איכותיים ושלמים".

למעשה, קצת יותר מ-10 שנים אחרי שעולם הצילום האנלוגי פינה את מקומו לצילום דיגיטלי, דבר לא נותר כשהיה. המעבר, מסתבר, היה קל לחלק, וקשה יותר לאחרים. מאז ומעולם הורגלו הצלמים לכוון את הפוקוס, לצלם מבלי לדעת מה תהיה התוצאה, לחכות בחרדה בחדר החושך - ורק אז לגלות האם מה שראו דרך העדשה הוא מה שהם אוחזים ביד, רגע לפני שהם שולחים אותו למערכות העיתונים או ללקוח. אבל מאז המהפכה הכול השתנה.

"השינוי היסודי הוא הקונספט שבו פתיחת הצמצם וכניסת האור הוחלפה במצלמה שמפתחת את עצמה", אומר קורן. "אבל מעבר לכך, אחד השינויים הגדולים הוא המעבר לשימוש במחשב מבחינת פיתוח ועריכה. זה משהו שהיינו צריכים ללמוד מחדש, ויש אנשים שלא צלחו את המעבר, בגלל האוריינטציה של המחשב והגרפיקה. היום צלם הוא לא רק צלם, אלא מי שנותן תמונה סופית, מוצר מוגמר".

אשהיים מחדד את הנקודה: "כשהייתי צלם אנלוגי הייתי צלם בלבד. מטרת הצילום הייתה לתת ללקוח ערך מוסף ב'לוק' ייחודי בעזרת זוויות צילום, תאורה וקומפוזיציה. היום אני מעורב ושולט בתהליך שכולל צילום, עיבוד תמונה דיגיטלי, יצירת יש מאין".

לדבריו, "הצילום הדיגיטלי מרחיב את עולם האפשרויות שלי. היום אני יכול להציע ללקוח שלי מוצר הרבה יותר מקצועי, הרבה יותר רחב מאשר בעבר. אני רואה את עצמי בעצם כ'מנהל קריאייטיב של צילום'".

- איך בעצם מתבטא השינוי בפועל?

אשהיים: "למרות שאבני הבסיס של תהליך הצילום נשארו במקומן, לתוכנות הגרפיקה החדשות יש משמעות מכרעת ביצירת הצילום. בעידן האנלוגי הייתי מחויב להבין שכל פרט ופרט עשוי בשלמות. בעולם הדיגיטלי יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לתקן. בעבר, קצת אבק או טיפה הממוקמת במקום הלא נכון, היתה מחזירה אותנו לצילום חוזר, וזאת לעומת תיקון היום בפוטושופ.

"המעורבות שלי היום בתהליך היצירה הצילומית מתחילה הרבה קודם ונגמרת מאוחר יותר מאשר בעבר. היום, כשלקוח מתכנן יצירה פרסומית המערבת בתוכה ויז'ואל כלשהו, הוא מתחבר אליי כבר בשלב הרעיון, העיצוב והתכנון. אני תורם מניסיוני לגבי היכולות לייצר את התמונה הרצויה. בשלב הביצוע מעורב צוות שלם בסטודיו, שבעזרת היכולות הדיגיטליות מייצר ביחד את ה'חלום' של הלקוח, של המעצב. בעבר הצילום שימש כמראה של המציאות, היום אני נותן ללקוח מראה של הדמיון שלו".

נפרדים מחדר החושך

המצלמות האנלוגיות הלכו ונדחקו לשוליים מתחילת שנות האלפיים. עד אז, חדירת המצלמות הדיגיטליות נעשתה במקביל להמשך הייצור והשיווק של מצלמות אנלוגיות. ואולם בתחילת 2004 הודיעה חברת קודאק על כוונתה להפסיק לשווק מצלמות אנלוגיות, ושנתיים לאחר מכן הודיעה חברת ניקון כי היא מפסיקה לייצר מצלמות פילם לצילום רגיל, והיא תמשיך לייצר רק עוד שני סוגי מצלמות פילם לצילום מקצועי בלבד. חברות טכנולוגיה שלא ייצרו מצלמות קפצו על העגלה הדיגיטלית ונכנסו לשוק, בהן HP, סוני ואחרים.

בהתאמה לשוק המשתכלל, גם המחירים צנחו. אך בעוד הצלם הפופולרי מן השורה קנה מצלמה בכמה מאות דולרים בודדים והחליף אותה כעבור שנתיים בדגם חדש יותר, עבור הצלמים העניין היה יותר מורכב.

קורן: "אם לפני 10 שנים הייתי קונה מצלמה ב-1,700 דולר, אחרי כמה שנים מוכר אותה ב-1,500 דולר, מוסיף 200 דולר וקונה מצלמה חדשה - היום אני קונה מצלמה ב-9,000 דולר ומיד אחר-כך היא שווה 5,000 דולר. יש לי כאן היום גם 5 מחשבים ו-10 מסכים עם גיבויים של טרות. זה יצר לי עלויות של עשרות אלפי דולרים בשנה. מצד שני, פעם כל ג'יגה עלה 1,800 שקל, ואילו היום יש לי 64 ג'יגה במחיר נמוך הרבה יותר.

"יחד עם זאת, יש דברים שהפכו עבורי הרבה פחות משתלמים. בעבר הייתי עושה עבודות צילום ליחסי ציבור, הייתי מצלם במשך יומיים 50 סרטים, זורק אותם במעבדה ולא רואה אותם יותר. היום אני חוזר מאותו צילום עם 4,000 תמונות, ויש לי יום עבודה שלם שבו אני צריך לבחור תמונות, לערוך, למחוק, ואני לא מתוגמל על יום העבודה הזה. המשמעות היא שהעבודה הוכפלה, וההכנסה ירדה בחצי".

- עד כמה המעבר היה חלק עבורכם?

אשהיים: "במקרה שלי המעבר היה מתבקש ועבר מאוד חלק, מהסיבה שזו התקופה ששהיתי בארה"ב, ורצה הגורל והסטודיו היה בלוקיישן של קדם דפוס שתפקידו עיבוד דיגיטלי. היות ועבדתי איתם יד ביד, בעצם סיימתי את המעבר כבר בארה"ב וחזרתי לארץ כצלם 'דיגיטלי'. היום, אחרי דרך ארוכה שעשינו כאן בארץ בתחום, אנחנו מקבלים תוצאות לא פחות טובות מאשר בארה"ב, בהבדל אחד - אנחנו עושים את זה בחצי הזמן וברבע מחיר".

לדברי קורן, "בחודשים הראשונים אחרי כניסת הדיגיטל הסתובבתי עם מצלמה אנלוגית בתיק, על כל מקרה. לקח לי זמן לוותר עליה. הלוואי ויכולתי לחזור היום לאחור לכל מה שצילמתי לפני 15 שנה ולצלם את הכול שוב בדיגיטל, בעיקר עבודות שעשיתי עם הצבא ואירועי לילה. היה גם משהו רומנטי בחדרי החושך מהבחינה של מעבר עם הלופה על התמונה, וזה חסר, אבל למרות זאת לא הייתי חוזר אחורה, כי יש משהו באיכות הדיגיטלית שעולה על האיכות האנלוגית".

- מה תהיה המהפכה הבאה בתחום?

קורן: "ב-3 השנים האחרונות אני שגריר של חברת קנון, שלה 12 שגרירים בעולם, כולם צלמים. פעמיים בשנה אנחנו נפגשים עם מחלקת המחקר והפיתוח שלהם ואומרים להם מה היינו רוצים לראות או מה חסר לנו במצלמות. כשאנחנו יושבים ביחד עולים מיליון כיוונים, כי הצלמים השגרירים הם מתחומים שונים.

"צלמי ה'נשיונל ג'יאוגרפיק' למשל היו רוצים GPS במצלמה כדי לדעת איפה בדיוק הם צילמו את הגורילה. צלמי ניוז רוצים לשדר את התמונות ישר מהמצלמה. ויש גם הרבה דברים טכניים כמו המיקום של הכפתורים ונוחות התפעול. אז גם מבחינתי, המהפכה לא תהיה מוצר חדשני - אלא דווקא דיוק וכיוונון של המצלמות הדיגיטליות".

אשהיים מנסה להיות זהיר יותר: "אני לא יודע מה יהיה הדבר הבא. אני כן יודע שלפני הדבר הבא, חיינו ישתנו בצורה משמעותית כתוצאה מכך שהטכנולוגיה מתפתחת בעולם הדיגיטלי. לדוגמה, רגישות הסרט (ISO) משנה את היכולות של בין לצאת עם ציוד תאורה כבד ללא להשתמש בציוד תאורה כלל ולקבל תוצאות מרהיבות.

"כתוצאה מהשיפור בטכנולוגיה, גם יכולת ההפרדה של העדשות החדשות גדלה משמעותית. וכמובן, מצד אחד המחירים יירדו - אך מצד שני יהיו התפתחויות חדשות שלא נוכל להתאפק, או נחשוב שאין לנו ברירה, ונוציא יותר כסף".

לדבריו, "מצד אחד, העולם הדיגיטלי הוביל לזילות, שברגע שיש למישהו מצלמה דיגיטלית הוא הופך להיות צלם מקצועי. ומצד שני, בעולם המקצועי האמיתי זה נתן אפשרות ליתר מקצוענות, מיידיות בתהליך העבודה, יצירת דיאלוג עם עצמי ועם הלקוח תוך כדי הצילום ואפשרויות בלתי מוגבלות בעיבוד הדיגיטלי".

צילומים / צלם: זיו קורן

צילומים / צלם: זיו קורן
עבודות של זיו קורן

צילומים / צלם: יורם אשהיים
צילומים / צלם: יורם אשהיים
עבודות של יורם אשהיים

צילום עיתונות: "אתרי האינטרנט ויתרו על איכות"

קורן הוא שועל קרבות ותיק בתחום הצילום העיתונאי, ולכן הוא לא מהסס לומר את האמת לגבי מה שקרה עם השנים למעמד הצילום החדשותי: "כשהטכנולוגיה זלגה לעיתונות, היא עשתה זילות לצילום העיתונות החדשותית. ספקי תוכן אינטרנטי למשל לא היו יכולים להתקיים בלי הדיגיטל, כי יש להם בין 12 ל-18 מהדורות ליום.

"זה פגע באיכות בצורה קיצונית. האתרים ויתרו על איכות לטובת ראשוניות. צלמי סוכנויות מגיעים לאירוע, מצלמים 10 קליקים ומתיישבים על הרצפה לשלוח תמונות, גם אם זה גורם להם לפספס משהו בדרך. אני לא מצלם לאינטרנט כי הגודל של התמונות הורג את התמונה. לא הייתי רוצה שהתמונות יתפרסמו בגודל של בול דואר".

- מה דעתך על השימוש בפוטושופ בצילומי עיתונות?

"האמינות נפגעה מהזליגה של שימושי פוטושופ ושאר התוכנות הדיגיטליות בצילומי העיתונות. אנחנו מאבדים את האמינות של צילומי עיתונות. השתפרנו במהירות ובטכניקה, אבל איבדנו את האמינות. פעם צילום קונבנציונאלי היה אמת מוחלטת, היום זה לא רלוונטי, ולכן למשל צילום דיגיטלי אינו קביל בבית משפט. אני מנסה להילחם בבעיה, אבל זו מלחמה בטחנות רוח. יש כזה זילות בכל מה שקשור לאתיקה ורואים את זה באלפי דוגמאות בהן הגבול נפרץ.

"80% מהתמונות הוויראליות הן מזויפות, ויש שורה של אשמים: הצלם שמייצר סיטואציה לא אתית, הגרפיקאי והעורך. כל יד בדרך נושאת באחריות. אני בעיתון 'ישראל היום' עובד יחד עם עורכי הדין לגיבוש של קוד אתי של עשה ואל תעשה לגבי כל מי שיש לו נגיעה לתמונות בעיתון. מה שלגיטימי בעולם הפרסום, לא ראוי ולא צריך להיות בעולם העיתונות. אנחנו לא צריכים לעשות מניפולציות דיגיטליות, מבחינתי זה חורג מגבולות האתיקה המקצועית בצילום עיתונות".

- חוץ מהעבודה היום יומית איפה זה עוד מתבטא?

"גם כל נושא הארכיון השתנה, וזה משמעותי כששולחים תמונות לתחרויות. פעם הייתי יושב שעות על נגטיבים, בוחר תמונות ואז שולח להדפסה. היום לוקח לי שעה לעשות את זה, כי הכול נמצא על המחשב".

עוד כתבות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון ● בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

עו''ד ד''ר גיל-עד נועם במהלך הדיון / צילום: Reuters, Yves Herman

ישראל לבית הדין בהאג: משמעות עצירת המלחמה - 132 חטופים ירקבו במנהרות חמאס

אחרי שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קיים דיון בבקשה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה, המשלחת הישראלית השיבה על טענותיה ● המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי, עו"ד ד"ר גיל-עד נועם, העומד בראש המשלחת: "לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם" ● במהלך הדיון נקראו קריאות ביניים והדיון הופסק למספר שניות

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי