בדיקת "גלובס": איפה הכי כדאי לקנות טלוויזיות תלת-ממד

"גלובס" השווה מחירים של 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד ב-6 רשתות חשמל - ומצא פערים שמגיעים ל-4,800 שקל ■ שקם אלקטריק התגלתה לרוב כיקרה ביותר, וא.ל.מ כזולה

טלוויזיות התלת-ממד מציעות את היכולות הטובות בשוק, ולכן צרכנים שרוצים לקנות מסך מתקדם כנראה יבחרו במסך תלת-ממד גם אם לא ינצלו יכולת הזו של המסך. מבחינת נקודת זמן, זה העיתוי הכדאי ביותר לרכישת טלוויזיה - בין אם רגילה ובין אם תלת-ממד, כי בחודש הקרוב חלק מהיצרניות יחליפו דגמים קיימים בדגמים חדשים, ורשתות החשמל צריכות להיפטר מהמסכים הנוכחיים.

"גלובס" השווה 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד של יצרניות שונות ברשתות החשמל המובילות: טרקלין חשמל, א.ל.מ, ביג בוקס, מחסני חשמל, שקם אלקטריק ורשת עולם הקולנוע. גילינו כי למרות שמדובר במסכים זהים - חלק מהרשתות מאבזרות את המסכים במשקפי תלת-ממד, בחלקן נותנים יותר מזוג אחד, ובחלק אחר נותנים גם נגן בלו ריי.

האביזרים האלה שווים הרבה מאוד כסף, אולם מי שקונה את הטלוויזיה לאו דווקא בשביל לראות תלת-ממד אלא כדי ליהנות מיכולות התצוגה הגבוהות שלו בשידור רגיל, כנראה יעדיף לוותר על התוספות של הרשתות על חשבון הנחה במחיר.

מצד שני, המעוניינים בתלת-ממד חייבים להצטייד בכל האביזרים הללו וכן בכבלים מתאימים. לכן השוואת מחירים יסודית תיקח את כל החבילה בחשבון.

מההשוואה עולה כי שקם אלקטריק מציעה לא פעם את המחירים הגבוהים, וא.ל.מ את הנמוכים.

תגובת שקם אלקטריק: "הרשת משווה אחת לחודש מחירים, ובכל המחקרים שנעשו בחצי שנה האחרונה היא נמצאה זולה מהרשתות האחרות. הבדיקה העיתונאית מלווה בשפע של אי-דיוקים, שכן היא לא הסתמכה על המחיר הנקוב על המוצרים כנקודת מוצא אחידה למשא-ומתן לקביעת מחיר סופי, ועם זאת אנו מתייחסים בכבוד לבדיקת העיתונאי. לשמחתנו, לפי התנהלות הצרכנים בפועל, התוצאות מדברות בעד עצמן".

פיליפס PFL9705: פער של כ-2,100 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

דגם PFL9705 של פיליפס הוא מסך LED, שבדקנו בגודל 46 אינץ'. הוא כולל את טכנולוגיית האמבילייט הייחודית לחברה, הכוללת בצדי המסך נורות המקרינות סביבו צבעים זהים לאלה שמופיעים בתמונה, כך שהצופה חש שהתמונה גדולה יותר.

בפיליפס מאפשרים לקבל את טכנולוגיית התלת-ממד כחלק נפרד מהמסך, בתשלום נוסף של 1,000 שקל עבור משדר תלת-ממד המתחבר למסך, ולכאן צריך גם להוסיף עוד עלות של זוג משקפיים בכמה מאות שקלים. מהסיבה הזו כל הרשתות מוכרות את המסך ללא אביזרי תלת-הממד.

המחיר של הדגם הזה הוא הגבוה ביותר מבין הדגמים שבדקנו, אולם מדובר במדיניות מוצרים המאפיינת את פיליפס, שמסכיה תמיד מעט יקרים יותר מרוב היצרניות בשוק, מכיוון שהם מוגדרים כסמי-פרימיום.

א.ל.מ הציעה במקרה הזה את המחיר הנמוך ביותר, העומד על 13,900 שקל, לעומת 15,990 שקל בשקם אלקטריק, מה שמתבטא בהפרש של 2,090 שקל.

טושיבה WL768: פער של 4,800 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

שקם אלקטריק המשיכה להיות הרשת היקרה ביותר ברוב הדגמים שבדקנו. למשל, מסך הטושיבה WL768 בגודל 40 אינץ', המציע גם כאן טכנולוגיית LED, חיבור אלחוטי לאינטרנט באמצעות מתאם, כך שיש גישה לאתר הווידיאו יו טיוב.

המחיר הנמוך ביותר שמצאנו היה גם כן ברשת א.ל.מ ב-7,500 שקל, לעומת 12,300 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של 4,800 שקל בין שתי הרשתות.

חשוב להבהיר כי המחיר ניתן ממוכרן בחנות, ולא מדובר במחיר שהופיע על קיר התצוגה.

כמו כן, ראוי לציין כי המחירים בשאר הרשתות היו קרובים יותר ל-8,000 שקל ולא למחיר שבו שקם אלקטריק מוכרת את המסך הזה.

כל הרשתות פרט לטרקלין חשמל צירפו למסך זוג משקפיים בודד.

סמסונג C7000: פער של 3,635 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סמסונג מציעה כעת את מסך התלת-ממד C7000, שיוחלף בקרוב בדגם חדש יותר. הדגם הנוכחי עדיין עושה עבודה טובה מאוד בזכות טכנולוגיית ה-LED בה הוא פועל והיכולת להמיר תוכן דו-ממדי לתלת-ממדי בלחיצת כפתור.

כאשר הדגם הזה של סמסונג יצא לפני שנה, מחירו היה 18,500 שקל, ולכן זוהי הזדמנות הכי טובה לרכוש אותו במחיר הזה.

המחיר של הדגם הזה בגודל 46 אינץ' היה הנמוך ביותר בטרקלין חשמל במחיר של 11,250 שקל. גם כאן שקם אלקטריק הציעו את המחיר הגבוה ביותר - 14,885 שקל, הפרש של 3,635 שקל.

בטרקלין חשמל נותנים עם המסך שני זוגות משקפיים, בעוד שבשקם אלקטריק מוסיפים לשני זוגות המשקפיים גם נגן בלו ריי ו-4 סרטים.

חשוב לציין כי המוכר בשקם אלקטריק לא ידע מה מגיע בערכה, ולכן הלקוח לא יכול לדעת למה הוא משלם יותר כסף על המסך ברשת הזו.

LG, דגם LX6500: פער של כ-1,000 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

בדומה לסמסונג, גם LG נמצאת לקראת החלפה של דגם התלת-ממד שלה LX6500 שיצא בארץ לפני כשנה.

הדגם, שבדקנו בגודל 47 אינץ', פועל בטכנולוגיית LED וכולל אפשרות לקריאת קבצי וידיאו ותמונות ישירות מכונן דיסק און קיי במתכונת של סטרימר וגם חיבור אלחוטי בתקן בלוטות' לתקשורת של אוזניות.

כאשר הושק בישראל עלה המסך הזה 18,000 שקל, והיום אפשר לקנות אותו ברשת עולם הקולנוע ב-10,000 שקל ללא משקפיים, כאשר ביג בוקס הציעה אותו בכ-11,000 שקל, כולל זוג משקפיים בודד ומצלמת פוקט בתלת-ממד - הפרש של כמעט 1,000 שקל.

סוני, HX800: פער של כ-3,250 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סוני מוכרת בארץ את דגם HX800 שבדקנו בגודל 46 אינץ', גם הוא בטכנולוגיית LED עם יכולות תלת-ממד. הטלוויזיה מגיע עם טכנולוגיית Motionflow 200 Hz PRO, שלדברי החברה מאפשרת להציע קצב רענון מסך המקביל להתחלפות 200 תמונות לשנייה, כך שניתן לקבל פירוט תמונה גבוה עם פחות טשטוש כתוצאה מהתנועה. טלוויזיה זו כוללת גם את המעבד של סוני BraviaEngine 3, מעבד תמונה המשפר את איכות תמונת הטלוויזיה משידורים באיכות נמוכה.

המחיר הנמוך ביותר במקרה הזה היה אצל א.ל.מ - 9,750 שקל, לעומת כ-13,000 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של כ-3,250 שקל, כאשר שתי הרשתות לא מצרפות שום אביזר.

ברוב הרשתות המוכרנים לא בקיאים בתחום הטלוויזיות בתלת-ממד

מלבד המוכרנים ברשת מחסני חשמל, מוכרני הטלוויזיות מוכנים לעזור, להקשיב ולייעץ על מסכי התלת-ממד מבלי להיראות חסרי סבלנות, גם כאשר מדובר במוצר שלא דומה למסכים רגילים, מבחינת המורכבות באביזרים שמגיעים איתו, כמו משקפיים או נגן בלו ריי התומך בתלת-ממד.

עם זאת, חלק מהמוכרנים לא היו מספיק בקיאים ולא ידעו אילו טלוויזיות אכן מגיעות עם משקפיים או נגן בלו ריי ואילו לא.

נציג המכירות בשקם אלקטריק שמח להסביר אילו מסכים טובים לדעתו ואילו לא, אבל לא ידע אם נקבל ברוב המסכים משקפיים. לטענתו, הדבר מחייב שיחה לסוכן של היבואן.

ברשת עולם הקולנוע נתקלנו בקצת חוסר רצון לסייע לנו, כאשר הנציג אמנם סיפק מחירים, אבל לא היה מוכן לברר עם היבואן אם מקבלים משקפיים. גם שאר המוכרנים בחנויות לא היו מספיק בקיאים בנושא, אבל עשו מאמצים למצוא את התשובה.

מי שהפתיעה לרעה מבחינת איכות השירות הייתה רשת מחסני חשמל בסניף שליד קניון איילון ברמת-גן. נציג המכירות לא הסכים לשבת ולהסביר לנו את מחיר המסכים, לטענתו המחירים מופיעים על הקיר של המסכים. הוא לא היה מוכן לעשות מאמץ ולעזור לנו למצוא כל דגם מעבר לזה.

מבחינת היבואנים, מדובר בממצא מדאיג. לקוח שייכנס היום לרשתות החשמל יתקשה לבחור דווקא במסך תלת-ממד, מכיוון שהמוכרנים לא יודעים על האביזרים שמגיעים עם המסכים.

חשוב לציין כי אין דרך לראות היום במסכי היצרניות תלת-ממד ללא המשקפיים, ויכול להיות שלקוח לא יידע על כך עד שיגיע הביתה.

ממחסני חשמל נמסר: "אנו מצרים על המקרה ורואים אותו בחומרה, עם פנייתך הנושא בבדיקה מול מנהל הסניף. המקרה אינו משקף את התנהלות ומדיניות הרשת, נושא השירות הוא בעל עדיפות וחשיבות גבוהה".

מרשת ביג בוקס נמסר כי רכישת מסך תלת-ממד היא רכישה מורכבת:"לאור מורכבות זו, ישנו משקל משמעותי יותר למקצועיות המוכרן במעמד הרכישה בהשוואה לתהליך המכירה של כל מסך אחר. לכן דואגת הרשת להכשיר בכל אחד מסניפיה אנשי מכירות ייעודיים לטיפול מיוחד בלקוחות המעוניינים ברכישת המערכת".

טלוויזיות תלת מימד
 טלוויזיות תלת מימד