תחנת הכוח הפרטית: דליה אנרגיות כוח ואלסטום בהסכם

היקף הפרויקט למעלה ממיליארד דולר ■ התחנה תכלול שתי יחידות ייצור בטכנולוגיית טורבינות גז במחזור משולב, בהספק של 417 מגה ואט כל אחת

דליה אנרגיות כוח, יזמית תחנות כוח פרטיות, וחברת אלסטום, מובילה עולמית בתחום האנרגיה, התחבורה והתשתיות, חתמו על חוזה תכנון, אספקה והקמה (EPC) של תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל. בנוסף, יחתמו הצדדים על הסכם לתפעול ותחזוקה של יחידות הייצור באתר.

בהתאם לתנאי החוזה, אלסטום תפעיל ותתחזק את תחנת הכוח במשך 20 שנה. עלותו הכוללת של הפרויקט הוא למעלה ממיליארד דולר, והוא כולל את בניית תחנת הכוח, תפעול מתקני הייצור ואחזקתם.

מדובר בדריסת רגל ראשונה של אלסטום בשוק תחנות הכח המונעות בגז בישראל. מימון העסקה יתבצע על-ידי סינדיקט מימון המאורגן על-ידי בנק לאומי.

תחנת הכוח ממוקמת באזור צפית שבדרום השפלה, והיא עתידה להיות תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל בהספק כולל של 835 מגה ואט. התחנה תכלול שתי יחידות ייצור בטכנולוגיית טורבינות גז במחזור משולב, בהספק של 417 מגה ואט כל אחת המבוססות על ציוד של חברת אלסטום. כמו כן, תספק אלסטום את תחנת המשנה והמיתוג לחיבור תחנת הכוח לרשת החשמל.

התחנה בצפית דומה ללמעלה מ-100 תחנות כוח שסיפקה והקימה חברת אלסטום ברחבי העולם בשנים האחרונות. יחידות הייצור יופעלו על-ידי שריפת גז טבעי.

הקמת תחנת הכוח בעלת נצילות ייצור החשמל גבוהה (מעל 59%), תואמת את מדיניות הממשלה להגדלת ייצור החשמל באמצעות גז טבעי לא מזהם מחד, תוך שימוש מושכל במשאבי הגז הקיימים, מאידך. התחנה צפויה להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2014 ותספק כ-7% מצריכת החשמל במדינה.

דליה אנרגיות כוח היא חברת פרטית המוחזקת בידי ארגון התשומות של משקי התק"מ (43.3%), חברת חירם-אפסילון (43.3%), סיגמא אפסילון (3.3%) וקרן תשתיות ישראל (10%). כיו"ר החברה משמש אריק רייכמן (לשעבר מנכ"ל תנובה).