האם הבנקים משדרים תפנית בוול סטריט?

הירידות המתונות יחסית של קרן הסל KEB עשיות להוות רמז לכיוון השוק

מגמת הירידה של ת"א- 25 התבססה גם ביום המסחר האחרון של השבוע ונראה שבסך הכל, זו התמונה המצטיירת לתחילת השבוע הנוכחי, בייחוד כשהמסחר בוול סטריט מתוח ועשוי להיות תזזיתי בשבוע הבא, כפי שארחיב בהמשך.

ביחס לתל אביב 25, היעד הבא לירידה הוא אזור ה-1,200 אבל אין יותר מדי אלמנטים טכניים שיעצרו את המדד באזור הזה. אזור ה-1,170 הוא אזור רלבנטי לירידה וגם רלבנטי יותר לבלימה שלה. מהלך מעל 1,235 יחשב סימן שורי לטווח הקצר. מהלך מעל 1,245 יחשב סימן שורי משמעותי יותר. נכון ליום חמישי סיום המסחר, הרמות הללו הן רמות התנגדות שיש להתייחס אליהן ככאלו.

מבחן ה-KBE

לקראת סיום המסחר בוול סטריט ביום שישי נראה היה שה-S&P 500 מתנהג לפי ה"תוכנית" שלי ומתחיל לתקן למעלה. ההגנות על תיק קניון המניות נסגרו וקוויתי לטוב. אחרי כחצי שעה המדד שוב פנה למטה והדילמה האם לפתוח שוב את ההגנות הייתה קשה. החלטתי שלא ואלו הן הסיבות:

  1. מצב האינדיקטורים משקף את קיצוניות הירידה של השוק ומלמד כי הוא נמצא במצב של מכירות יתר.
  2. קרבה לממוצע הנע ל-200 יום המשמש רמת תמיכה משמעותית. בתרחיש שלי צפיתי ירידה חדה יותר ביום שישי וקיוויתי לנגיעה בממוצע שתאפשר סגירת הגנות קלאסית. הירידה ביום שישי הייתה מתונה יחסית ולפיכך יכול להיות שעוד משקיעים שסומכים על הממוצע "מקדימים קניותיהם לחג".
  3. בעוד שסטטיסטיקת לוח השנה צפתה את ירידות השערים בשבוע שעבר, השבוע הקרוב צפוי להיות ניטראלי-חיובי.
  4. לסעיף זה לא חייבים להתייחס. האינטואיציה שלי היא שהמשקיעים ספגו מסע הפחדה מאסיבי שאחריו "מתעתעי השווקים" באשר הם יכולים להתהפך ולשחרר אמירות אופטימיות. תרחישים כאלו תמיד ניתן לייצר.
  5. בניגוד ליום רביעי בו לא הצליחה להיווצר תבנית של פטיש על ETF הבנקים KBE, ביום שישי קבלנו תמיכה טובה יותר עבורה והיא ירדה ירידה מתונה יחסית. זה יכול להיות רמז לשוק. נגדיר לפיכך את מבחן ה-KBE לשוק: מהלך שלה מעל 23.5 יהפוך כנראה את האינטואיציה מסעיף 4 לנקיטת פוזיציה של המשקיעים. מהלך שלה מתחת ל-23.3 יהפוך את האינטואיציה לפיקציה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.