האיחוד האירופי: "נדון עם אופ"ק על מלאי ומחירי הנפט"

גותנר אוטינגר, ניצב האנרגיה באיחוד האירופי: "נדון על מלאי הנפט ב-2011-2012 ועל המחיר הפיזיבילי הנגזר מהם" ■ פגישה בין נציגי האיחוד האירופי ואופ"ק תתקיים ב-27 ביוני בויינה

האיחוד האירופי מעוניין לדון במלאי ומחירי הנפט עם ארגון אופ"ק, בוועידה בויינה שמתוכננת להתקיים מאוחר יותר החודש. ניצב האנרגיה באיחוד האירופי, גותנר אוטינגר, אמר היום (ג') לעיתון "דאו ג'ונס".

נציגים של האיחוד האירופי וארגון אופ"ק אמורים להיפגש בויינה ב-27 ביוני, כדי לדון בנושאים הקשורים בסקטור האנרגיה. הפגישה המדוברת תתקיים מספר שבועות לאחר שנציגות ארגון אופ"ק נכשלו בהגעה להסכמה על העלאת או הורדת תפוקות ייצור הנפט.

"אנו מעוניינים לדון (עם אופ"ק) לגבי מלאי הנפט ב-2011 וב-2012, ועל המחיר הפיזיבילי הנגזר מהן", אמר אוטינגר. כשנשאל אם הוא מודאג לגבי מחירי הנפט הגבוהים, אמר אוטינגר: "לא, אני לא מודאג".

נזכיר כי ברקע המחלוקת שנתגלעה בשבוע שעבר בין המדינות החברות באופ"ק לגבי הגדלת תפוקות הנפט - החליטה יצואנית הנפט הגדולה בעולם, סעודיה, כי היא פועלת נגד ההחלטה באופן עצמאי ומגדילה את התפוקות, כבר בסוף השבוע האחרון.

על פי העיתון הסעודי "אל-חיאת", גורמים בכירים בסעודיה החליטו להגדיל את התפוקה מ-9.3 מיליון חביות ליום ל-10 מיליון חביות בחודש יולי. רוב תפוקת הנפט תופנה לסין ועוד שווקים מתעוררים באסיה.

ארגון אופ"ק מורכב בעיקר ממדינות ערב והחברות בו מספקות כ-40% מתפוקת הנפט העולמית. הקרטל החליט בשבוע שעבר שלא להעלות את תפוקת הנפט - בניגוד לציפיות - אם כי ההחלטה לא התקבלה פה אחד והחברות בארגון היו חלוקות בדעתן.