מחאת המחירים: אתר זאפ ישווה בין מחירי המזון ברשתות

הפלטפורמה החדשה, "זאפ מרקט", תאפשר להשוות מחירים של מוצרי חלב, ירקות וכדומה ■ תאפשר השוואה בין רשתות שונות וכן מול מוצרים מקבילים בשווקים בחו"ל

עליית מחירי המזון בישראל, שהגיעה השבוע גם לכדי מחאה ציבורית דרך רשת פייסבוק, הפכה להיות גם טרנד חם בקרב אתרי האינטרנט. היום (ד') הודיע אתר השוואות המחירים זאפ כי בשבועיים הקרובים הוא ישיק פלטפורמה להשוואת מחירים בין רשתות המזון בישראל.

הפלטפורמה החדשה, שתיקרא "זאפ מרקט", תאפשר להשוות מחירים של מוצרים שונים כמו מוצרי חלב, ירקות וכדומה, כשלדברי החברה ניתן יהיה אף לערוך השוואה למוצרים מקבילים בשווקים בינלאומיים כמו אנגליה.

מנכ"ל זאפ, איתן זינגר, ציין כי "הוא מאמין שהפלטפורמה החדשה תביא למהפכה צרכנית אמיתית, לשקיפות מלאה במחירים 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע ותחזיר את הכוח לידי הצרכן.

הפלטפורמה החדשה של זאפ, שנחשב לאתר השוואות המחירים הפופולרי בישראל, מצטרפת לשתי יוזמות אינטרנטיות נוספות שעלו בשבועות האחרונים. בתחילת מאי הושק אתר "הסופר" של חברת פי.סי גרוסקי, המאפשר להשוות מחירים בין שופרסל ישיר, רמי לוי ומגה על-פי האזור הגיאוגרפי של המשתמש וקבלת רשימת הקניות הזולה ביותר. השירות ניתן בחינם, אך מצריך חשבון משתמש באתרים של הרשתות השונות.

כמו כן, הושקה לאחרונה אפליקציית אייפון חדשה בשם מרקטפלייס, שמאפשרת גם היא לערוך השוואת מחירים בין הרשתות המובילות. ההשוואה נעשית על-ידי סריקת הברקוד של כל מוצר בחנות עצמה וקבלת התוצאות בתוך מספר שניות. בימים הקרובים האפליקציה תאפשר השוואת מחירים בין כל הרשתות. כן תאפשר האפליקציה למשתמשים להזין בעצמם מחירים של מוצרים בהתאם לרשת שבה הם קונים וכך באמצעות חוכמת ההמונים (Crowdsourcing) להשיג השוואה אמיתית בין כל הרשתות ובכל זמן.

אתרי ההשוואות אמורים לספק מענה טוב יותר ללקוח שמחפש לקנות בזול, אם כי יש לקחת בחשבון שחלקם מסתמכים על המחירים המופיעים באתרי האינטרנט של רשתות המזון, שלרוב גבוהים מאלה שבסניפים עצמם. בנוסף, המחירים ברשתות מתעדכנים לעיתים תכופות, כך שהמחיר המצוין באתר לא תמיד תואם לזה שבסניף עצמו.