מחקר בארה"ב: הקופונים לא מייצרים קנייה חוזרת

על-פי המחקר, כ-20% מרוכשי הדילים בארה"ב כלל לא מנצלים את הקופונים שקנו

בהלת הקופונים שתקפה את הציבור הישראלי בשנה האחרונה מעלה את השאלה עד כמה באמת בתי העסק שמציעים דילים בהנחות של עשרות אחוזים מרוויחים מכל העניין. אם מסתכלים על הנעשה בארה"ב, נראה כי רק מחצית מבתי העסק רושמים רווחים מהדילים, ורבים מהם נפגעים משחיקת המחיר המלא על המוצר.

רק 20% מרוכשי הקופונים בארה"ב חזרו לבתי העסק שמהם רכשו קופונים כדי לרכוש מוצרים במחיר מלא - כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת המחקר רייס שבטקסס בקרב 500 בתי עסק אמריקניים.

עוד עולה מהמחקר כי 21.7% מהרוכשים אינם מנצלים בסופו של דבר את הקופונים שקנו.

80% מהרוכשים - לקוחות חדשים

מבחינה הצלחה כלכלית, המחקר מראה כי רק 55.5% מבתי העסק רשמו רווחים מהדילים היומיים שהציעו, בעוד 26.6% הפסידו מכך כסף ו-17.9% יצאו מאוזנים.

האם נתונים אלה ישפיעו לרעה על רצונם להציע דילים נוספים בעתיד? מהמחקר עולה כי 19.8% מבתי העסק לא מעוניינים להציע שוב קופונים למוצרים שלהם, בעוד 48.1% דווקא כן מעוניינים. עם זאת, שאר בתי העסק (32.1%) עדיין לא בטוחים כיצד ינהגו.

בתי העסק שכן מעוניינים להמשיך ולהציע עסקאות מוזלות כנראה נשענים על נתון אחר מהמחקר, לפיו כ-36% מרוכשי הקופונים נוהגים להוציא יותר כסף בביקור בבית העסק מאשר הערך של הקופון שרכשו.

אמנם מרבית הנתונים מהמחקר עשויים להטיל צל של ספק ביחס לכדאיות הכלכלית של חברות קופונים בארה"ב כמו גרופון, livingsocial ואחרים, אך הנתון המעודד מבחינתם הוא כי 80% מרוכשי הקופונים הם לקוחות חדשים.

"המחקר שלנו חושף כמה דגלים אדומים לגבי כל תעשיית הקופונים", אומר עורך המחקר, פרופ' אופטל דאולקיה מבית-הספר למינהל עסקים באוניברסיטת רייס. "העובדה שלא מספיק בתי עסק חוזרים לשתף פעולה עם אתרי הקופונים מערערת את הקיום של התעשייה הזאת לטווח הרחוק", מוסיף דאולקיה.

במחקר קודם שלו מצא דאולקיה כי 20% מתוך 150 בתי עסק שהציעו קופונים דרך גרופון בין יוני 2009 לאוגוסט 2010 יצאו נפסדים מהעסקה.

האם בתי העסק מרוויחים מהקופונים
 האם בתי העסק מרוויחים מהקופונים