אמדוקס ו-AT&T השיקו רשמית את המרכז לחדשנות

המרכז הוקם כמוקד לשיתופי פעולה, שיאפשר לחברות מקומיות לעבוד עם AT&T, הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס

כשנה לאחר שהודיעו על הקמת מרכז החדשנות בישראל, אמדוקס וחברת התקשורת האמריקנית AT&T השיקו אותו רשמית שלשום (ג'). המרכז הוקם כמוקד לשיתופי פעולה, שיאפשר לחברות מקומיות לעבוד עם AT&T, הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס, שמספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות.

גיל רוזן מאמדוקס מנהל את המרכז, ולצדו יגאל אלבז מ-AT&T. המרכז ממוקם במשרדי אמדוקס ברעננה, בחדרים שבהם היה בעבר מכון הכושר לעובדי החברה. ל-AT&T יש מרכז נוסף בטקסס ומרכז שלישי ייפתח בקליפורניה. אריקסון ואלקטל-לוסנט הן שתי השותפות הנוספות במיזם.

רוזן ציין שמאות חברות ישראליות פנו למרכז בחודשים האחרונים, "בדרך-כלל לספקית תקשורת יש צורך מסוים והיא מחפשת ספק ציוד", אומר רוזן. "אנחנו יוצאים מהמודל הרגיל ויוצרים שותפות בין ספקית התקשורת לסטארט-אפ. אנחנו יודעים מה AT&T מחפשת ויכולים להראות לה גם דברים שבחברה לא חשבו עליהם קודם".

אמדוקס היא אמנם חברת תוכנה, אך פעילותה במרכז חורגת מהתחומים הרגילים שלה. כך, היא עובדת גם עם חברות שבבים ויצרנית מכשירים. רוזן מספר שלפעמים המרכז נותן לסטארט-אפים מימון ראשוני כדי שיוכלו להתחיל לפעול, "אנחנו לא חברת השקעות, אבל אנחנו משקיעים בפרויקטים".

סאנג'יי מקוון מ-AT&T סיפר על התחומים המעניינים את המרכז: "כל מה שקשור להתייעלות תשתית הרשתות, וגם תחום הבריאות למשל אחסון מידע של בדיקות". מקוון ציין שהמרכז עובד עם סטארט-אפים בכל שלבי הפעילות, ואלבז הוסיף שתחומי מחשוב הענן ואבולוציה של רשת הסלולר מעניינים גם הם את המרכז.

שני סטארט-אפים מקומיים שעובדים עם המרכז הם SundaySky, שמפתחת טכנולוגיה להפיכת מידע כמו חשבונות לווידיאו, ו-Ringbow שפיתחה התקן שמשפר את חוויית המשתמש במסכי מגע. אביב גורן, סמנכ"ל מכירות ב-SundaySky, אמר: "בתוך חצי שנה הגענו לשלב הייצור. הגענו למרכז עם רעיון ושם שינינו חלק ממנו. לרוב לוקח שנים להגיע לחברות כמו AT&T".