סלקום העלתה את מחיר הצעת הרכש לנטוויז'ן

הערכה: תיתכן העלאה נוספת ■ הראל פיננסים בהמלצת "קנייה" למניית נטוויז'ן

צעד נוסף בדרך למיזוג בין חברות התקשורת סלקום ונטוויז'ן : החברות פרסמו זימונים לאסיפות בעלי המניות לצורך אישור העסקה. שתי האסיפות ייערכו ב-27 ביולי, כאשר בעלי המניות של נטוויז'ן יתכנסו בבוקר ואלה של סלקום - אחר הצהריים.

חברת הסלולר סלקום וספקית שירותי האינטרנט והטלפוניה נטוויז'ן הן חברות אחיות, ושתיהן חלק מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. לפני מספר חודשים, לאחר שהחברות המתחרות פרטנר ו-012 סמייל התמזגו, סלקום הגישה לנטוויז'ן הצעת רכש לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. המחיר היווה פרמיה של 10% על מחיר השוק, והערכת שווי שפורסמה כמה ימים לפני כן קבעה שווי של 1.48 מיליארד שקל לנטוויז'ן.

הערכת שווי עדכנית לסוף מארס נקבה בשווי של כ-1.54 מיליארד שקל לנטוויז'ן, וזהו הסכום שנקבע גם כמחיר המעודכן בעסקת המיזוג. אליו תתווסף ריבית שנתית אפקטיבית בשיעור של 5% עד למועד השלמת העסקה. מחיר מניית נטוויז'ן בעסקה (לא כולל הריבית) הוא 48.67 שקל, 4.3% מעל מחיר הנעילה שלה אתמול.

באסיפת נטוויז'ן יידרש רוב רגיל לאישור, ובתנאי שיהיה רוב גם מכלל בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי וסך המתנגדים לא יעלה על 2%.

חברת דסק"ש, שמחזיקה ב-51.7% מסלקום ו-38% מנטוויז'ן, תביא גם היא את העסקה לאישור בעלי מניותיה. עם השלמת המיזוג החברה צפויה לתמורה בסך כ-585 מיליון שקל (ללא ריבית), והיא תרשום רווח של כ-71 מיליון שקל. זאת, בהתבסס על ההון העצמי של נטוויז'ן נכון לסוף מארס. כלל תעשיות, שמחזיקה ב-30% מנטוויז'ן, תקבל 457 מיליון שקל ותרשום רווח של 87 מיליון שקל.

"אפסייד של 5% לפחות"

אורי ליכט, מנהל המחקר באי.בי.אי, כותב היום כי "הדילמה שעומדת מול בעלי המניות של נטוויז'ן היא, שמצד אחד החברה לבד שווה פחות מהסכום שסלקום מוכנה לשלם, אך עבור סלקום נטוויז'ן שווה יותר, ולכן ייתכן שבעלי המניות ינסו להשיג מחיר מעט יותר טוב עבור מניותיהם". להערכתו, הפערים בין הצדדים לא יהיו גדולים, ובמקרה הטוב יסתכמו בכמה עשרות אגורות נוספות.

עם זאת, ליכט מציין שבעקבות העובדה שיש ריבית, וכן פוטנציאל לאפסייד קטן ממשא ומתן עיקש עם הציבור (שמורכב גם ממוסדיים), מסקנתו היא שלמחזיקי מניית נטוויז'ן כדאי להמתין להשלמת העסקה ולראות תוך תקופה קצרה אפסייד של לפחות 5%. לדבריו, "עבור סלקום מדובר בעסקה לא זולה אך הכרחית".

גם רמי רוזן, מנהל המחקר בהראל פיננסים, ממליץ לקנות את מניית נטוויז'ן לאור הדיסקאונט בין מחיר הרכישה למחיר השוק. לדבריו, "בעלי מניות בנטוויז'ן עשויים לדרוש מחיר גבוה יותר בגלל חשיבות העסקה לסלקום, וייתכן שאף נראה מחיר סופי מעט גבוה יותר".