"בן לאדן החדש": איימן אל זוואהירי - מנהיג אל-קאעידה

אל זוואהירי, שהקים את הארגון יחד עם אוסמה בן לאדן, שידך את הגי'האד האיסלמי ממצרים לאנשי הארגון באפגניסטן

איימן אל-זוואהירי, סגנו של אוסמה בן לאדן, הוא מנהיג אל קאעידה מהיום (ה') - כך מדווחת תחנת הטלוויזיה המובילה בשפה הערבית, "אל ערבייה".

אל זוואהירי הרופא, יליד מצרים, אמר החודש בהודעה מוקלטת כי הוא "מחויב להמשך המאבק של ארגון אל קעידה נגד ארצות הברית והמערב", במה שהיה התגובה הראשונה לחיסולו של מנהיג הארגון בעשורים האחרונים, בן לאדן, בפקיסטן בחודש מאי.

איש לא יודע היכן נמצא כיום אל זוואהירי, שהיה היורש הטבעי לבן לאדן.

אחרי חיסולו של בן לאדן, "קודם" אל זוואהירי למקום הראשון ברשימת המבוקשים של ארצות הברית. הממשל בוושינגטון מציע 25 מיליון דולרים למי שיספק מידע שיביא ללכידת האיש שמפקד, על פי פרסומים, בפועל על הארגון כבר שנים רבות.

הדוקטור הרצחני ממצרים

אל זוואהירי, שחוגג 60 החודש, סייע לאוסמה בן לאדן להקים את ארגון אל קעידה ו"שידך" בין הארגון באפגניסטן לאנשי ג'יהאד מוסלמים במצרים.

אל זוואהירי ובן לאדן כתבו יחדיו ב-1998 את כתב החוק המוסלמי, "הפאתווה", שקורא לעולם המוסלמי להקים חזית אנטי יהודית ו"אנטי צלבנית".

הוא היה שותף לתכנון פיצוץ שגרירויות ארצות הברית בקניה וטנזניה, והפיגוע נגד המשחתת האמריקנית USS COLE בשנת 2000. הוא היה מעורב כמובן גם בסיוע לפיגוע שזיעזע את העולם כולו ב-11בספטמבר 2001.

על פי מקורות מודיעיניים בארצות הברית, מנהיג אל קעידה הקודם בן לאדן היה ידוע כסמכות הרוחנית של הארגון, בעוד אל זוואהירי קיבל את התואר הפרקטי יותר, "הדוקטור". אותם מקורות מודיעיינים טוענים שאל זוואהירי מתחבא גם הוא באזור פקיסטן או אפגניסטן.