בן-זאב ושותפיו ישלמו 14.3 מיליון שקל תמורת 24.7% מכלל חיתום

נסגרה עסקת כלל חיתום ■ הרכישה תבוצע לפי שווי של 58 מיליון שקל לחברת החיתום

רונן ויסרברג, נאור אל חי ויובל בן זאב, מנהלי מחלקת הברוקראז' של כלל פיננסים, חתמו על הסכם לכניסתם כשותפים בכלל חיתום, כשלושה חודשים לאחר שהחלו במו"מ מול צחי סולטן ובית ההשקעות כלל פיננסים. במסגרת ההסכם ישקיעו השלושה, באמצעות חברת טינטו שבבעלותם, 14.3 מיליון שקל, ויקבלו לידיהם 24.7% ממניות חברת החיתום.

התמורה עבור המניות הנמכרות מתבססת על גובה ההון העצמי של כלל חיתום, כשהוא מוכפל ב-145%, והיא משקפת לחברה שווי של 58 מיליון שקל. השלמת בהעסקה צפויה בסוף חודש יוני, ועוד קודם לכן תחלק כלל חיתום דיבידנד של 10 מיליון שקל. כך, ההון העצמי שלה לאחר החלוקה צפוי לעמוד של כ-40 מיליון שקל.

הסכמים נדיבים

כלל פיננסים תעביר לשלושה כ-9.7% ממניות כלל חיתום תמורת 5.6 מיליון שקל, וסולטן יעביר להם 15% נוספים בתמורה ליתרת הסכום. לאחר העסקה יחזיק סולטן ב-65.2% ממניות חברת החיתום, וכלל פיננסים תחזיק ב-10.1%. כלל פיננסים מעריכה, כי תרשום בגין העסקה רווח של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. בהסכם הבעלות החדש הצדדים אימצו מדיניות דיבידנדים, ולפיה כלל חיתום תחלק דיבידנד בסכום השווה למלוא הרווח התזרימי.

ויסרברג, אל חי ובן זאב מחזיקים כ-40% ממניות החברה-הבת של כלל פיננסים, כלל פיננסים ברוקראז'. לשלושה הסכמי העסקה נדיבים במיוחד שהפכו אותם לבעלי הון לא קטן. ויסרברג, מנכ"ל משותף בכלל פיננסים ברוקראז', קיבל אשתקד שכר בעלות של 9.5 מיליון שקל. יובל בן זאב ונאור אל חי, שהקימו את החברה-הבת יחד עם ויסרברג, זכו לשכר בעלות של 5.1 מיליון שקל כל אחד. כך משכו השלושה שכר כולל בעלות של כ-20 מיליון שקל.

את השלושה מייצגים בעסקה עו"ד יעקב שטיינמץ וליבנת עין-שי ממשרד שטיינמץ הרינג גורמן.

בן זאב התייחס באחרונה בראיון ל"גלובס" לניגוד העניינים העלול להיווצר כעת, כשימשיך לבצע אנליזות לחברות במקביל להחזקתו בפעילות חיתום. "הדבר כמעט היחיד שיש לי הוא השם שלי, המוניטין שלי. זה בא לפני השותפים, הרגולטור וכלל פיננסים. אני לא יכול להרשות לעצמי לסכן את השם שלי. זה מאזן את ניגוד העניינים. אם גופים מוסדיים יחשבו שאני כותב המלצות על מנת לתמוך בהנפקות של צחי סולטן, אז אני שורף את עצמי והלך לי העסק".

כלל חיתום, המנוהלת על ידי טל רובינשטיין, הובילה 54 הנפקות ב-2010 - מה שביסס אותה במקום הראשון מבין חברות הענף. את הרבעון הראשון של 2010 סיכמה בחודש שעבר כלל חיתום עם ירידה של כ-30% בהכנסות, שעמדו על 16.8 מיליון שקל, ושחיקה של כ-33% ברווח הנקי שהגיע ל-5.2 מיליון שקל.

בעלי מניות בכלל חיתום
 בעלי מניות בכלל חיתום