מדריך "גלובס" לסוף שבוע תרבותי: איפה להיות ומה לעשות

הופעת ג'אז של עומר קליין טריו; תערוכה "טבע עירוני"; ביוטי סיטי 2011; בריאן פרי בהופעה; סוף שבוע של טיולים ומוזיקה בעין גדי; ונסה מיי בהופעה

ביקור מולדת קצבי: עומר קליין טריו

מה: השבוע תתארח בארץ שלישיית הג'אז של עומר קליין, המורכבת משלושה נגני ג'אז ישראלים הפועלים בחו"ל. השלושה הם עומר קליין (פסנתר) המגיע מדיסלדורף, חגי כהן מילוא (באס) מסן פרנסיסקו, וזיו רביץ (תופים) מניו-יורק.

קליין הוציא עד כה ארבעה אלבומים, ושיתף פעולה עם שורה ארוכה של מוזיקאים מוכרים. המוזיקה שלו מוגדרת כג'אז מודרני, אבל האזנה לדוגמאות ממנה מלמדת שממש לא מדובר במהפכן. זו בדרך כלל מוזיקה נגישה ונעימה, שהייחוד שלה עבור הקהל המקומי הוא בכך שהיא משלבת מוטיבים ישראליים ואפילו יהודיים בצורה טבעית.

ניתן לשמוע דוגמאות באתר הבית של קליין: http://omerklein.com.

למה ללכת: כדי לשמוע שלושה נגני ג'אז ישראלים צעירים ומוכשרים.

למה באמת ללכת: נחמד שיש הרכב ג'אז בינלאומי שלא מתבייש לקרוא לקטעים שהוא מנגן בשמות כמו "ניגון" או "סתיו".

עם מי ללכת: עם אוהבי ג'אז במובן הרחב של המילה.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-17 בחודש), 22:00, תיאטרון גבעתיים; מוצ"ש (ה-18 בחודש), לבונטין 7 תל-אביב. מחיר: 50-80 שקלים.

עומר קליין / צלם: ינאי יחיאל
 עומר קליין / צלם: ינאי יחיאל

הקטיפה יוצאת מהמחתרת: בריאן פרי בהופעה

מה: לפני כחודשיים נדחתה ברגע האחרון הופעתו המתוכננת בישראל של בריאן פרי, לשעבר סולן להקת רוקסי-מיוזיק ואחד הסולנים הכריזמטיים ברוק של שנות ה-70 וה-80. הסיבה הרשמית הייתה אירוע לב קל שחווה הזמר, שממנו התאושש בינתיים ובאופן מפתיע עמד במילתו ושריין תאריך חלופי המביא אותו לבמה משופץ ומשופר (כך לפחות טוענים מנהליו). פרי יבצע ממיטב השירים המוכרים של רוקסי-מיוזיק לצד שירים מקריירת הסולו המשגשגת שלו המשלבת יצירה מקורית בגרסאות כיסוי לשירים שכתבו אחרים, וכן קטעים מאלבומו האחרון "Olympia".

מאחר שגם בגיל 66 האיש נראה מיליון דולר, משפריץ סטייל לכל עבר וקול הקטיפה שלו כובש כתמיד, מדובר במתכון בטוח לערב בלתי נשכח עבור אלו שגדלו עליו ועל רוקסי-מיוזיק. כדי שהחגיגה תהיה שלמה, פרי נאות לקיים מפגש מעריצים פתוח לקהל הרחב בחנות האוזן השלישית בתל-אביב (רחוב המלך ג'ורג' 48) ביום שלישי, ה-21 בחודש ב-18:00.

למה ללכת: כדי להתמוגג מהשירים.

למה באמת ללכת: כדי להתמוגג מהפן.

עם מי ללכת: עם כל חובב נוסטלגיה מלאת שיק.

מתי, איפה וכמה: רביעי (ה-22 בחודש), 20:30, היכל התרבות בתל-אביב. מחיר: בין 250 ל-450 שקלים.

בריאן פרי / צלם: ינאי יחיאל
 בריאן פרי / צלם: ינאי יחיאל

כי זה בטבע שלנו: "טבע עירוני"

מה: "טבע עירוני" הוא נושא שמעסיק לא מעט אורבניסטים, אקולוגים, מחפשי ריגושים קטנים, אוהבי הסביבה וגם אמנים. אחרי שחיפשנו ציפורים ופרחים בסיורי טבע ברחבי תל-אביב, אפשר לקפוץ לתערוכה שתיפתח מחר (ו') בחלל של Gravity Creative Space - חברת התוכן והפוסט פרודקשן המעורבת ברבות מהפקות המסך והאינטרקטיב הגודשות את סביבתנו.

למה ללכת: היצירות בתערוכה שאצרה שירי ברוזה חוקרות את מרקם החיים בסביבה עירונית ועוסקות באיזון שבין אדם טבע ועיר.

העיר והטבע - מהויות שהן לכאורה מנוגדות - מתקיימות זו לצד זו ומשלימות זו את זו.

חלק מהעבודות תוהות על מקומו של האדם במשוואה, עד כמה הוא קרוב לטבעו ועד כמה הוא חיה אורבנית. כמה הוא מועיל/מזיק/משתתף/מתבונן.

למה באמת ללכת: השילוב של אמנות בסביבת עבודה גם הוא סוג של טבע עירוני.

עם מי ללכת: עם רון חולדאי ורעייתו.

מתי, איפה וכמה: הפתיחה: שישי 17.6 (עד 21.7), 11:00; א'-ה' 17:00-20:00, ו' 10:00-13:00, gravity רחוב התעשייה 3 תל-אביב. הכניסה חינם.

אומנות / צלם: אריאל קן
 אומנות / צלם: אריאל קן

יופי, סוזנה: ביוטי סיטי 2011

מה: היופי חוזר לתל-אביב, בשלושה ימים של איפור, טיפוח והעצמה נשית במסגרת ה-Beauty City המתקיים זו השנה החמישית.

בתאריכים 22-24.6 יפעלו בגני התערוכה בת"א ביתנים של חברות קוסמטיקה ואיפור מקומיות ובינלאומיות, בהם יוכלו המבקרות לפגוש מאפרים בינלאומיים, ליהנות ממבצעים מיוחדים ולהתעדכן במה שיפה ונכון. בנוסף, יתקיימו במקום מדי יום הרצאות וסדנאות של מומחים מקומיים, בנושאי טיפוח, נשיות, קריירה, בריאות, עיצוב וסטיילינג, מפיהם של פרופ' עמוס רולידר, מומחית הכושר ענת הראל, הסטייליסטית סנדרה רינגלר, השף שגב משה, מעצב השיער שוקי זיקרי, ועוד.

את הטאץ' הבינלאומי, שלא לומר קוסמופוליטי, לכל האירוע יעניקו כוהנות האופנה הבריטיות טריני וסוזנה, שנבחרו כאורחות הכבוד של ה-Beauty City. צמד הסטייליסטיות יעבירו מדי יום הרצאה, וכן יעבירו מדי יום קבוצת נשים שתיבחר מבין קהל המבקרות תהליך מייק-אובר בניצוחן, כפי שזכינו להכיר בתוכנית הטלוויזיה של השתיים. אותן בנות מזל שעברו מהפך, יציגו בסופו של כל ערב את המראה החדש שלהן בתצוגת אופנה על בימת ה-Beauty City.

למה ללכת: כי ב"טעם העיר" סתמתן את הפה.

למה באמת ללכת: כי בשבוע הספר מקסימום יחתמו לכם על ספר חדש.

עם מי ללכת: עם אורנה דץ.

מתי, איפה וכמה: רביעי-שישי (22-24 בחודש), ביתן 1, גני התערוכה ת"א. שעות פעילות: ד'-ה' 10:00-23:00, ו' 9:00-17:00. מחיר כניסה: 30 שקל, בקופות האירוע.

טריני וסוזנה / צלם: יוסי צבקר
 טריני וסוזנה / צלם: יוסי צבקר

בלאט נוע ינוע: סוף שבוע של טיולים ומוזיקה בעין גדי

מה: מלון עין גדי מתכונן לשיאה של עונת התיירות, בתוכנית פעילות ייחודית לאורחיו המשלבת סוף שבוע של סיורים מודרכים בחיק הטבע לצד הופעה של הזמרת קרן פלס.

בין השאר יוכלו האורחים לבחור מסלול מועדף עליהם מבין שלל האטרקציות הסמוכות לעין גדי, כולל סיור בוקר מוקדם להר סדום וצפייה בזריחה, ביקור בגן הבוטני המכיל יותר מאלף סוגי צמחים ואתרי הספא בחופי ים המלח.

כדי שהפינוק יהיה מושלם מתווספת כאמור לחוויית הסופ"ש גם הופעה של קרן פלס, שתבצע את מיטב להיטיה בעיבודים לשני פסנתרים ובליווי הקלידן עמרי בר.

המופע יתקיים במדשאת המלון תחת עצי הבאובב ויהיה פתוח חינם לאורחים.

למה ללכת: המדבר המתעורר.

למה באמת ללכת: כי אין תחרות לנופים הנשקפים במרחבי המלון וגם האוכל מצוין.

עם מי ללכת: עם כל מי שרוצה ליהנות ולצאת עם ערך מוסף.

מתי, איפה וכמה: מחמישי הבא (ה-23 בחודש) עד מוצאי שבת הבאה (ה-25 בחודש) במלון עין גדי. קרן פלס תופיע בשישי (ה-24 בחודש) ב-21:00. כל הפרטים על הזמנת חדרים ועלויות באתר:www.ein-gedi.co.il

לטיני להמונים: "פיאסטה דרום-אמריקאית"

מה: תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית סוגרת את העונה בקונצרט לטיני מסקרן, המוקדש למוזיקה התוססת והקצבית של דרום אמריקה. בקונצרט תתארח הרביעייה הישראלית המעולה "פיטנגו", המתמחה במוזיקת טנגו. הרביעייה תבצע יחד עם התזמורת את "ארבע העונות" של המלחין הארגנטינאי אסטור פיאצולה, בעיבוד לרביעייה ותזמורת.

עוד בקונצרט תבצע התזמורת את "געגועים לברזיל" מאת דריוס מיו (Milhaud), מלחין צרפתי בן המאה ה-20 שהיה בעל עניין מיוחד בברזיל והמוזיקה שלה. היצירה היא סוויטת מחול, שמורכבת מריקודים המתארים רובעים שונים בעיר ריו. על התוכנית כולה ינצח ירון גוטפריד, מנהלה המוזיקלי של התזמורת.

למה ללכת: הקונצרט מבטיח חגיגה מלהיבה של קצב דרום-אמריקאי.

למה באמת ללכת: רביעיית "פיטנגו" היא הרכב מדליק, והשילוב שלהם עם התזמורת מעורר ציפיות גבוהות.

עם מי ללכת: עם מישהו שיצליח לשכנע את תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית לשנות את שמה למשהו יותר קליט.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-18 בחודש), 21:00, קיבוץ דורות; ראשון (ה-19 בחודש), 20:30, היכל התרבות נתניה; חמישי (ה-23 בחודש), 20:30, קיבוץ עין החורש. מחיר: 100-120 שקלים (משתנה לפי האולם).

פיטנגו / צלם: הרברט בישקו
 פיטנגו / צלם: הרברט בישקו

כובשת המצעדים: ונסה מיי בהופעה

מה: כשהייתה בת 16 בלבד הפכה ונסה מיי, בריטית ממוצא סיני, מילדת פלא שניגנה בכינור קלאסי לכוכבת פופ מצליחה שניגנה בכינור חשמלי וכבשה את המצעדים באלבומה רב המכר "The violin player". כיום, בגיל 33, היא ממשיכה לזגזג בהצלחה בין הפן המעונב שלה ככנרית קלאסית בעלת שם עולמי, והפן הקליל-סקסי שבמסגרתו היא גם שרה מדי פעם, יוצרת פופ-דאנס אלקטרוני מרקיד ומשתפת פעולה עם אושיות כמו ג'נט ג'קסון. בהופעתה הקרובה בישראל תיתן מיי ביטוי דווקא לפן היותר קלאסי שלה, ובליווי הרכב נגני כלי הקשה ומיתרים תבצע יצירות מוכרות כמו הבולרו של ראוול, מחול החרבות של אראם חצ'טוריאן, הסערה של ויואלדי והטוקטה פוגה ברה מינור של באך, אך לא תזניח לחלוטין גם קטעים מודרניים שהלחינה כמו "אדום לוהט".

למה ללכת: היא מנגנת מדהים.

למה באמת ללכת: היא נראית מדהים.

עם מי ללכת: עם יצחק פרלמן.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-18 בחודש), 21:00, אמפי קיסריה. מחיר: בין 329 ל-669 שקלים.