מניות מודי'ס ו-S&P נופלות: יואשמו בהונאת משקיעים

הרגולטורים בארה"ב עשויים להגיש תביעה אזרחית נגד חברות הדירוג מודי'ס ו-S&P על כך שסייעו לנפח את שוק האג"ח מגובות המשכנתא ותרמו להיווצרות המשבר הכלכלי הגדול ב-2008

הרגולטורים בארה"ב עשויים להגיש תביעה אזרחית נגד חברות הדירוג הגדולות בארה"ב בגין הונאה - על מעורבותן במשבר הכלכלי הגדול ב-2008, כך דווח היום (ו') ב"וול סטריט ג'ורנל". במקביל, הרגולטורים ככל הנראה יגיעו להסדר עם הבנקים הגדולים בארה"ב גם כן על מעורבותם במשבר.

לפי הדיווח בג'ורנל, רשות ני"ע בארה"ב (SEC) יעמידו לחקירה את סוכנויות הדירוג מודי'ס ו-S&P על כך שסייעו לנפח את שוק אגרות החוב מגובות המשכנתא - בכך שלא ביצעו מחקר ראוי לפני שהמליצו על אג"ח סאב-פריים, שהיו המקור לפריצת המשבר הכלכלי הגדול. מניותיה של מודי'ס צונחות במסחר כעת ב-7.1% ומניותיה של מק'גריו היל המחזיקה ב-S&P צונחות ב-4.4%.

הרשויות יחקרו גם את הבנקים הגדולים בוול סטריט, בינהם סיטי , JP מורגן , בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי , מריל לינץ' ו-UBS. ככל הנראה, ה-SEC צפויה להגיע לפשרה עם הבנקים והם ישלמו קנסות מופחתים יחסית. בשנה שעברה, נזכיר, גולדמן זאקס נאלץ לשלם קנס גבוה בסך 550 מיליון דולר כדי להסדיר תביעת הונאה שהוגשה נגדו ע"י הרשויות - והבנקים האמורים צפויים לשלם כמחצית מסכום זה.