תנובה מציעה לחרדים קוטג' ב-2.2 שקלים

בזמן שהציבור מחרים את הקוטג' והמכירות ברשתות צונחות, המלאים נאגרים ובתנובה חוששים ■ נציגי תנובה פנו למספר ישיבות ברחבי הארץ והציעו להם לרכוש קוטג' במחצית ממחירו בשוק ■ "בישיבת פוניבז' בבני-ברק עטו על ההצעה והזמינו אלפי יחידות"

האם יצרניות החלב מנסות לרכך את הציבור החרדי? השבוע פנו נציגיה של חברת תנובה למספר ישיבות ברחבי הארץ והציעו להם לרכוש קוטג' במחצית ממחירו בשוק.

"מנהל ישיבה, מאותם בודדים שמודע למאבק הצרכנים, שאל לדעתי. אמר שפנו אליהם והציעו להם קוטג' במחיר מציאה. 'מה אכפת לכם, תקנו'. אמרו להם. אמרתי לו שאני לא הייתי רוכש אבל שיעשה מה שהוא חושב", מספר יעקב לבי, חרדי מרמת בית שמש הנמנה על מובילי חרם הצרכנים.

לדברי לבי, "הם עשו מהלך מול הישיבות. הסיבה שחלק מהישיבות רכשו את הקוטג' היא כיוון שהמחאה עדיין לא חלחלה לכל רבדי הציבור החרדי שאינו נחשף לאמצעי התקשורת הכלליים ובוודאי שלא לרשתות החברתיות. אבל ככל הנראה, התמונה תשתנה".

עוד אומר לבי: "אולי סוף סוף בחורי ישיבות עניים, שמי יודע מתי לאחרונה טעמו קוטג', יוכלו להרשות זאת לעצמם. מי שייכנס לישיבות ויראה מה מכיל המטבח שם, יכול להבין את ההיענות של חלק ממנהלי הישיבות שיכולות לתת לבחורי הישיבות משהו יותר מאשר לחם ופתיתים".

- למה לדעתך זה נעשה?

"זה ניסיון לצמצם הפסדים".

באתר "כיכר השבת" דווח היום כי תנובה פנתה להנהלת ישיבת פוניבז' בבני-ברק בהצעה לקנות קוטג' במחיר של 2.2 שקלים בלבד, וכי בישיבה עטו על ההצעה והזמינו אלפי יחידות.

תנובה נמסר בתגובה: "מדובר במדיניות ארוכת שנים של מכירת מוצרים עם תוקף של יומיים שלושה שנשארו במלאים, למוסדות שונים. אין קשר בין הדיון הציבורי המעמיק להנחה הנוכחית".