המבקר והיועמ"ש: למנות את בינת שורץ לראש מינהל התכנון

מיכה לינדנשטראוס ויהודה וינשטיין כתבו לשר הפנים אלי ישי כי אין מניעה למנות את בינת שורץ לתפקיד ■ ישי פנה אל השניים בחודש שעבר בבקשה לחוות-דעת על המינוי

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כתבו לשר הפנים, אלי ישי, כי אין מניעה למנות את בינת שורץ לתפקיד ראש מינהל התכנון, כך נודע ל"גלובס".

‏כזכור, ישי פנה למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בחודש שעבר בבקשה לקבלת חוות דעת על טענות התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין בנוגע למועמדותה של שורץ לתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. זאת לאחר שבתחילת מאי החליטה ועדת האיתור להמליץ בפני ישי על מועמדותה של שורץ לתפקיד.

‏שורץ, 47, היא בעלת תואר ראשון בגיאוגרפיה ובלימודים כליליים ובעלת תואר שני בגיאוגרפיה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר כיהנה כסמנכ"ל תכנון וביצוע בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), כמתכננת הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), כמתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וחברת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, כחברה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, חברה במועצת גנים ושמורות ומתכננת החברה להגנת הטבע.

‏לאחר שהתברר שוועדת האיתור עומדת להמליץ על שורץ לתפקיד נשלחה לוועדת האיתור ולמשרד הפנים פנייתן של התנועה לאיכות השלטון ושל עמותת אדם טבע ודין נגד מינויה של שורץ. הטענות נגד המינוי נגעו בין היתר לפרשת המבנים שליד אשתאול בזמן תפקידה כמתכננת מחוז ירושלים, למינויה של שורץ לסמנכ"ל תכנון וביצוע במע"צ זמן קצר לאחר סיום תפקידה כמתכננת הוות"ל ולציון של דו"ח מבקר המדינה בנוגע לתפקוד הוות"ל.

‏במשרד הפנים אישרו כי מכתבי היועמ"ש ומבקר המדינה, המאשרים כי אין מניעה למנות את שורץ, הגיעו אל ישי.