"לכפות על חברות הסלולר שיתוף במוקדי שידור"

כך ימליץ צוות בין-משרדי לממשלה ■ המשמעות: חברות הסלולר יחויבו להשתמש באתרים סלולריים של מתחרים בכל מקום שבו הדבר יהיה ניתן, על מנת לצמצם משמעותית את פריסת האתרים בארץ

לקראת הנהגת שיתוף אתרים סלולריים בישראל: הצוות הבין משרדי המשותף למשרדי התקשורת, הגנת הסביבה והפנים, ולרשות ההגבלים העסקיים ולאוצר, ימליץ על שיתוף אתרים סלולריים בכפייה - כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא שהחברות הסלולריות יחויבו להשתמש באתרים סלולריים של מתחרים בכל מקום שבו הדבר יהיה ניתן, על מנת לצמצם משמעותית את פריסת האתרים בארץ. הדבר ייעשה על ידי כך שהחברות לא יוכלו לקבל היתרים להקמת אתרים אם לא יפתחו אתרים לשיתוף מתחרים - בין אם מדובר בחדשים, שיקבלו עדיפות, ובין אם מדובר בשחקנים הוותיקים. בימים אלה עושה הצוות בראשות עדן בר טל, מנכ"ל המשרד, תיקונים אחרונים מתוך תקווה להגיש את ההמלצות לשרים בתוך ימים ספורים.

בנוגע לרמת השיתוף המרבית שתותר, ממליץ הצוות על מודל של שיתוף, שעל פיו ניתן יהיה לעשות שימוש משותף בכל המרכיבים והתשתיות המשמשות מתקן שידור נתון, למעט הציוד הייעודי האקטיבי אשר יש בשיתוף בו כדי לפגוע ברמת התחרות הטכנולוגית בין המפעילים. ב"ציוד אקטיבי" הכוונה היא לתחנת הבסיס או לקווי התמסורת המחברים את האתר.

דרישה זו באה מרשות ההגבלים העסקיים, שהסכימה להגמיש במידה רבה את ההסתייגות שלה משיתוף אתרים בתנאי שלא תיפגע רמת ההשקעה והתחרות בין המפעילים. לכן, כל מפעיל יידרש להשקיע בציוד עצמאי שלו, למרות שבמקרים מסוימים ניתן להציב ציוד אקטיבי שישמש כמה מפעילים, אך כאמור הוחלט שלא להתיר זאת. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שהאנטנה תהיה משותפת לכמה מפעילים.

אשר לשיתוף באתר שידור חדש - עלות ההקמה (החד-פעמית) והעלות השוטפת של כלל האלמנטים המשותפים, תחולק באופן שווה בין בעלי הרישיונות העושים שימוש במתקן. לגבי שיתוף באתר שידור קיים - תחולק העלות (החד-פעמית) של התאמת המתקן לשיתוף בשל הצטרפות בעלי רישיונות, בין בעלי הרישיונות המצטרפים בלבד, והעלות השוטפת ממועד תחילת השיתוף בפועל תחולק באופן שווה בין כל בעלי הרישיונות העושים שימוש במתקן, אלא אם הסכימו בעלי הרישיונות לאופן חלוקה אחר.