עוד יום שישי אלים בסוריה; "החיילים רודפים ויורים"

עם תום תפילות יום השישי יצאו אלפי אזרחים סורים להפגין נגד משטרו של הנשיא אסד ■ לפי דיווחי רשת "אל-ערבייה", 14 מפגנינים נהרגו מאש כוחות הביטחון, ונוספים רבים נפצעו

אסד לא מרפה: בסוריה נהרגו היום (ו') 14 בני אדם במהלך ההפגנות נגד משטרו של הנשיא בשאר אל-אסד. כך מדווחים בגלי צה"ל.

לפי דיווחי רשת "אל-ערבייה", שלושה מההרוגים נפגעו מירי כוחות הביטחון בעיר הבירה דמשק, בעוד שהפגנות התקיימו בכ-20 ערים נוספות ברחבי המדינה. המהומות, שמציינות 100 ימים לפרוץ המחאה, החלו עם תום תפילות יום השישי, אז יצאו המוני סורים לרחובות, בעיקר בערים חומס, חמה ודרעה.

עד ראייה מהעיר ברזה סיפר לסוכנויות הידיעות כי בתחילה השתמשו כוחות הביטחון בגז מדמיע, אך כשקריאות המחאה נגד אסד נמשכו הם עברו לירות מגגות הבתים. לדבריו, שלושה נערים נהרגו מול עיניו, ונגלו לו עוד שתי גופות עם כדורים בראש ובאזור החזה. "ברזה מוקפת כבר מספר ימים, אך המפגינים הצליחו לברוח משני מסגדים", סיפר, "עכשיו החיילים רודפים אחריהם ברחובות ויורים".

בתגובה לנסיונות הדיכוי האלים, גינה היום האיחוד האירופי בהצהרה מטעמו את התנהלות המשטר הסורי, והטיל עיצומים נוספים על איראן בשל הסיוע לשלטונו של אסד. בהצהרה שפירסם האיחוד נכתב כי "הבחירה באלימות מערערת את לגיטימיות המשטר הסורי. האחראים לפשעים ולאלימות נגד אזרחים - סופם לעמוד לדין".

בתוך כך דיווחו היום סוכנויות ידיעות טורקיות כי כ-1,500 פליטים סורים נמלטו לשטחה של המדינה אתמול.

מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, מתחה הבוקר גם היא ביקורת על מדיניות המשטר הסורי, וקראה לאסד להסיג את כוחותיו מהגבול המשותף עם טורקיה. לדבריה, נוכחותם של אנשי מנגנוני הביטחון הסורים באזור עלולה לגרור את דמשק ואנקרה לעימות ולהחמיר את מצב הפליטים השוהים בסמוך לגבול בין שתי המדינות.