שכר מנכ"לים תמיד עולה: שכר בלי עונש למנכ"ל די מדיקל

אפרי ארגמן קיבל העלאה של 25% ובונוס של 240 א' ש' ■ ארגמן מחזיק בשתי חבילות של אופציות: הראשונה לפי מחיר מימוש של 9.26 ד' - כמעט פי שלושה ממחיר המניה הנוכחי

שכר מנכ"לים תמיד עולה, ולא יעזור דבר. ביצועי מניה גרועים פחות או גרועים יותר, זעקה של בעלי מניות, ומה לא - מנכ"לים תמיד ישתכרו יותר מבעבר, והנה הדוגמה של מנכ"ל די מדיקל , אפרי ארגמן.

מהמסמך השנתי שפרסמה החברה באחרונה עולה כי ארגמן, מנכ"ל החברה מזה פחות משנתיים, קיבל בנובמבר האחרון העלאת שכר של 25%, ומאותו חודש שכרו החודשי עומד על 55.8 אלף שקל במקום 44.6 אלף שקל. זו העלאת השכר הראשונה שמקבל ארגמן מרגע כניסתו לתפקיד, והיא מגלמת שכר שנתי של 669 אלף שקל. חודש לפני כן קיבל ארגמן בונוס של 240 אלף שקל, וכך אשתקד קיבל מנכ"ל די מדיקל שכר ובונוס בשווי כולל של 798 אלף שקל.

ארגמן מחזיק בשתי חבילות של אופציות, כשהראשונה מונה 120,349 אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר מימוש של 9.26 דולר - כמעט פי שלושה ממחיר המניה הנוכחי, ואילו השנייה מונה 56,700 אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר של 7.14 דולר - פי שניים ממחיר המניה הנוכחי. די מדיקל, המפתחת פתרונות למחלת הסוכרת ולהולכת תרופות, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 26 מיליון דולר, לאחר שאיבדה קרוב למחצית משווייה מהרגע שבו הונפקה לראשונה בוול סטריט, באוגוסט האחרון.

מהמסמך של די מדיקל עולה כי לא רק ארגמן זכה להעלאת שכר. אמיר לוברמן, סמנכ"ל הכספים, קיבל העלאה של 17% והחל מאוקטובר האחרון שכרו החודשי הוא 35 אלף שקל. לוברמן קיבל בונוס של 105 אלף שקל. חזקיה צורי, סמנכ"ל התפעול, קיבל העלאה של 10% והחל מינואר השנה עומד שכרו החודשי על 38.5 אלף שקל. ובחזרה לארגמן. תנאי העסקתו קבעו שאם החברה תגיע בשנת 2010 להכנסות של 2 מיליון דולר לפחות, הוא יקבל בונוס שנתי השווה בערכו לארבע משכורות חודשיות (178 אלף שקל). די מדיקל רשמה אשתקד הכנסות של 356 אלף דולר בלבד, ולכן מעתה והלאה יקבל ארגמן בונוס שנתי בשווי של 5% מהרווח התפעולי לאותה שנה. היות שדי מדיקל עדיין רחוקה מרווחיות תפעולית, הבונוס הזה עדיין רחוק מחשבון העו"ש של ארגמן.

את 2010 סיימה די מדיקל עם הפסד תפעולי של 9.9 מיליון דולר, והפסד נקי של 12.9 מיליון דולר. החברה מעסיקה 63 עובדים.