קמפיינים בסלולר: רעיונות מבריקים - ממקדולנד'ס ועד רוביו

גלעד בכר, מנהל ב-OnTheMob, במדור חודשי על שוק הפרסום בסלולר ■ והפעם: מקדונלד'ס משחקת איתנו בשלטי חוצות, אנגרי בירדס קופצים למציאות, ופיאט לא עוצרת באין כניסה

רוב הקמפיינים הסלולריים שעלו לאוויר בישראל השנה היו קמפיינים פשוטים, עם "טופס ליד" בלבד. למי שלא מכיר את המונח, מדובר בעמוד נחיתה שבו יש שתי שורות של טקסט שיווקי, תמונה שאמורה להעביר את המסר ושני שדות למילוי שם הגולש ומספר הטלפון בתחתית המסך. המטרה ברורה: קבלת פרטיו של הגולש, כדי להציע לו בטלפון לרכוש את המוצר או השירות של החברה.

למה זה עדיין עובד ככה?

■ רוב החברות שמשקיעות בקמפיינים בסלולר לא מאמינות שקמפיין כזה יחזק את התדמית. לכן, הן מתעניינות רק בתוצאות, תוצאות ותוצאות.

■ משרדי הפרסום הגדולים לא ששים להציע קמפיין חכם בסלולר, מאחר שהם עדיין לא מכירים מספיק טוב את הפלטפורמה הסלולרית ויכולותיה.

■ מעבר לחוסר ההיכרות עם הפלטפורמה, מהלך גדול במדיה הסלולרית מגיע לסדרי גודל של עד חצי מיליון שקל. לעומת האינטרנט או הטלוויזיה, מדובר בתקציבים מאוד נמוכים ש"לא שווים את המאמץ" למשרדי הפרסום הגדולים.

■ החברות הגדולות במשק, שחילקו את תקציב הפרסום השנתי שלהן בסוף 2010, לא חשבו כלל על סלולר. לכן, גם מנהלי השיווק שמאוד מתעניינים ורוצים לנסות, מתקשים להחליט על מה יוותרו בתקציב לטובת העניין.

מי שעוסק בפרסום דיגיטלי ולא משלב את הסלולר כחלק אינטגרלי מכל קמפיין, חוטא למטרה. מחירי הפרסום בסלולר זולים באופן משמעותי והתוצאות טובות פי כמה מכל אפשרות פרסום דיגיטלית אחרת.

בישראל יש כיום כ-9.2 מיליון קווי טלפון סלולריים. במילים אחרות, לכל בן אדם יש בממוצע יותר ממכשיר סלולרי אחד פעיל. כשמתמקדים במכשירים מתקדמים שגם יכולים לגלוש באינטרנט ומהווים פוטנציאל לצפייה בפרסומות, מדברים למעשה על יותר מ-6 מיליון מכשירים.

מהלך פרסומי שיווקי בסלולר, יכול לחזק תדמית של חברה ברמת החדשנות, היעילות והשירות ללקוח. החודש הבאתי מספר דוגמאות למהלכי סלולר מרשימים מהעולם, שהם כמובן הרבה מעבר לטופס הליד הפשוט:

מקדונלד'ס מחלקת מתנות

יצרנית המזון המהיר מקדונלד'ס החליטה לקחת את הסלולר לשלב הבא, והשתלטה על מסכי ענק בערים מרכזיות באירופה. על המסך חשפה מקדונלד'ס משחק פשוט, דומה להוקי אוויר, שניתן לשחק בו באמצעות הסלולר.

העוברים ושבים הוזמנו להיכנס ללינק באמצעות המכשיר הנייד ולשחק במשחק בתמורה למתנות. בתחילת המשחק, הגולש התבקש לבחור על מה הוא רוצה לשחק. אם הגולש ניצח במשחק, הוא זכה בפרס שבחר. כמובן שהמשחק נראה גם במכשיר הנייד של עובר האורח וגם על שלט החוצות לעיני כולם. בסוף המשחק, אם שיחק על המבורגר וזכה, המכשיר הסלולרי ניווט אותו היישר לסניף הקרוב ביותר של מקדונלד'ס כדי לקבל את הפרס עם קופון סלולרי.

אנגרי בירדס קופצים לחיים בברצלונה

חברת Rovio, יצרנית המשחק הממכר "אנגרי בירדס", החליטה שהזירה הווירטואלית לא מספיקה לה. רוביו סגרה טיילת מרכזית בברצלונה והעניקה אפשרות לעוברי אורח לשחק במשחק האהוב והמוכר. רק שהפעם זה היה קצת שונה. בטיילת עצמה הקימה עמדה שבה יש מכשיר סלולרי רגיל. ההבדל היה, שכל מה שנעשה במכשיר הסלולרי משפיע על מה שהתרחש במציאות מול העמדה. כל זריקה של ציפורים לעבר החזירים הקפיצה בדיוק באותו האופן בדגם אמיתי שהוצב בשטח הטיילת.

אם עוד לא ראיתם את זה, זה סרטון חובה לכל מי ששיחק או אפילו רק שמע על המשחק.

טיול חוויתי בסנטרל פארק

בסנטרל פארק בניו-יורק החליטו להעביר חוויה באמצעות ה-QR Code והמכשיר הסלולרי
בכל פינה בפארק נשתל קוד ייחודי שמפנה לאתר אינטרנט סלולרי מיוחד שבנו עבור הפארק. בכל פינה, ה-QR הוביל ללינק מיוחד שדיבר על אותו האיזור בפארק. לדוגמה, מי שסרק את השדרה המרכזית יכל לראות קטעים מסרטים מפורסמים שצולמו שם. מי שסרק את הקוד בפינה אחרת יכל לראות מופע שהתקיים שם. כמו כן, בכמה מהמקומות מוצגות תמונות של אותו המקום בדיוק מלפני עשרות. החוויה של המטיילים בפארק שודרגה, התגובות החיוביות היו בהתאם.

פיאט לא עוצרת באין כניסה

פיאט השיקה אפליקציה שיודעת לזהות (באמצעות המצלמה במכשיר הסלולרי) תמרורים בכביש. בכל תמרור שנסרק באמצעות האפליקציה, ניתן לראות את הדגם החדש של פיאט ואיך הוא מתאים את עצמו לתמרור.

לדוגמה, כאשר סורקים תמרור חניה, ניתן לראות על המסך איך עובד מחשב החניה של הרכב. כמובן שאם האפליקציה הייתה מושקת בצורה הזו, לא היו הרבה אנשים שמנסים לסרוק את התמרורים כי זה לא ממש מעניין. לכן החליטו בפיאט להכניס לתוך חלק מהתמרורים שנסרקים פרסים שווי ערך כמו אייפד 2 וכדומה, עובדה זו יצרה סיפור אחר לגמרי עם יותר ממיליון תמרורים שנסרקו בעולם כולו.

קמפיינים סלולריים הם בעלי יכולת אינטראקציה ושיתוף מדהימים.
העובדה שאפשר לשלב פעילויות בעזרת המיקום הפיזי של הגולש, להתקשר או לשלוח SMS באופן מיידי, לגלוש באינטרנט, להשתמש ביכולות זיהוי התנועה והסאונד של המכשיר וכמובן במצלמה - יוצרת הזדמנות מדהימה להשפיע על הלקוחות. כל פעילות חכמה בסלולר יכולה להביא לשיחת היום ולחוויה פרסונלית מעמיקה של הגולש עם החברה ו/או המוצר.

ראיתם קמפיין סלולרי מוצלח? רוצים לשמוע עוד על נושא מסוים?

אשמח לקבל תגובות לאימייל: Gilad@OnTheMob.com

OnTheMob היא חברת שיווק במדיה הסלולרית המספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.