מאבק השליטה בהפועל ת"א: ההליך המשפטי יצא לדרך

אפשרות לפסיקה סופית בסכסוך הראל-טביב בתוך כשבועיים ■ יו"ר הפועל ת"א, אמיר לובין, עזב להפועל כפ"ס: "לא רוצה להיות שותף למחדל הניהולי החמור שמוביל טביב"

הסכסוך הארוך בין מוני הראל לאלי טביב סביב נושא הבעלות על הפועל תל-אביב הגיע היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. השותפים במועדון הכדורגל מנסים להגיע להכרעה סביב תוקפו של הליך ה"במבי" (Buy Me Buy You) שהתבצע ביניהם, במסגרתו הודיע טביב כי רכש מהראל את 50 האחוזים שלו בהפועל עבור 6 מיליון שקל.

הראל טוען מנגד כי טביב לא עמד בתנאי ה"במבי", ולכן הצעתו הראשונית עבור רכישת הקבוצה, שקדמה להצעתו של טביב, על סך סכום דומה, תקפה, והוא אמור לקבל את השליטה המלאה על הפועל תל-אביב.

בצד של טביב הזכירו היום כי קיימת גם אפשרות משפטית שלישית - והיא כישלון הליך ה"במבי", שלאחריו הצדדים יישארו שותפים בקבוצה.

במהלך הדיון הבוקר הציעה השופטת רות רונן לבצע הליך משפטי מזורז, שיתבסס על החומרים שיציגו שני הצדדים וללא זימון עדים. במצב כזה אמורה להתקבל פסיקה של בית המשפט בתוך שבועיים.

הצד של טביב אישר לבצע מהלך כזה, אך עורך דינו של הראל ביקש לבחון את הנושא. כעת, הראל צריך להשיב עד יום חמישי הקרוב האם הוא מעוניין לזמן עדים לחקירה.

במהלך הדיון הבוקר, ביקש עו"ד ישראל עזיאל, בא-כוחו של הראל, "לבדוק מדוע מר טביב נהג כפי שנהג. חקירה היא לא רק בהיבט של מחלוקת קיימת, אלא אם יש טענה להתנהלות בחוסר תום-לב".

עו"ד יורם זמיר, המייצג את טביב, הדגיש כי בסיטואציה כזאת גם הוא יבקש לחקור עדים. המשמעות של הליך כזה עבור הפועל תל-אביב היא סחבת משפטית ארוכה יותר, שעשויה לפגוע בפעילות היומיומית של הקבוצה.

בתוך כך, הודיע היום אמיר לובין, יו"ר הפועל תל-אביב ונציגו של הראל במועדון מאז 2008 (מ-2004 שימש כדובר הקבוצה), כי הוא עוזב את תפקידו לטובת הפועל כפר-סבא, שם ישמש כנציג הבעלים הראל רייכמן.

"איני רוצה להיות שותף למחדל הניהולי החמור אותו מוביל טביב", מסר היום לובין. "הייתי שותף בשנים האחרונות למפעל החיים שאותו הקים מוני הראל, ואני כואב את הקריסה".