"גוגל מפעילה כ-500 אלף מכשירי אנדרואיד חדשים ביום"

מנהל הפיתוח של אנדרואיד בגוגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו את ההודעה ■ הוסיף שישנה צמיחה של 4.4% במספר הפעלות המכשירים כל שבוע

לקראת דור חמישי למכשיר האייפון, האם אפל צריכה להתחיל לחשוש? אם להסתמך על הציוץ של אנדי רובין, מנהל הפיתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד בגוגל , אפל צריכה אס בשרוול לקראת הכרזה על מכשיר חדש שצפוי בקרוב.

גוגל אנדרואיד
 גוגל אנדרואיד

רק במאי האחרון הודיעה גוגל, במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, כי בכל יום מתבצעת הפעלה ראשונית (אקטיבציה) ל-400 אלף מכשירי אנדרואיד חדשים. כעת המספר צמח ללא פחות מחצי מיליון מכשירי אנדרואיד, ביניהם גם מגוון מחשבי לוח (טאבלטים) המצוידים בגרסה החדשה ביותר שלה - 3.1 (Honeycomb).

ההשוואה המתבקשת היא כמובן למכשירי ה-iOS של אפל: באירוע האחרון של החברה בחודש שעבר הכריז מנכ"ל אפל,סטיב ג'ובס, שמאז הושקה לראשונה מערכת ההפעלה שלה, לפני 4 שנים, נמכרו למעלה מ-200 מיליון מכשירים (אייפון, אייפד ואייפוד טאץ'). יחד עם זאת, אפל מעולם לא פרסמה נתונים על מכירות או הפעלות לפי יום או חודש, אך ההערכה היא שאפל מוכרת בין 3 ל-4 מיליון מכשירי אייפון בכל חודש.

לזכותה של אפל ייאמר כי יש רק סוג אחד של אייפון או אייפד (המתחדשים פעם בשנה) לעומת עשרות רבות של מכשירי אנדרואיד ממגוון יצרניות, כך שהמספרים שמציגה אפל מרשימים לא פחות.