לכבוד הלילה הלבן: כתבי התרבות של "גלובס" ממליצים לאן ללכת

פרויקט מיוחד לכבוד הלילה הלבן שיתקיים הערב (ה') ברחובות תל-אביב ■ כל התערוכות, ההופעות וההצגות שאתם לא רוצים לפספס

קלאסי-קל: חגיגת לילה לבן באופרה הישראלית

מה: האופרה הישראלית תצטרף גם השנה לחגיגות הלילה הלבן של תל-אביב. המופע יתקיים על במת בית האופרה, ויימשך מחצות ועד שלוש בבוקר. ישתתפו בו כתריסר מסולני האופרה הישראלית, שיבצעו קטעים מפורסמים מאופרות, אופרטות, מחזות זמר ושירי ארץ ישראל היפה. הקונצרט יתקיים בליווי פסנתר (איתן שמייסר) והנחייה (מיכאל אייזנשטדט). למרבה הצער, לא תשתתף בו תזמורת.

התוכנית ארוכה מאד (שלוש שעות) והקהל מוזמן לבוא ולצאת כראות עיניו. בין היתר יבוצעו במופע קטעים מתוך האופרות "לה טרוויאטה", "ריגולטו", "נישואי פיגרו", "חליל הקסם", "דון ג'ובאני" ו"שיקוי אהבה", האופרטות "העטלף" ו"האלמנה העליזה", מחזות זמר אהובים ועוד.

למה ללכת: כדי ליהנות ממחרוזת להיטי אופרה עם שלל זמרים צעירים.

למה באמת ללכת: כי בזמן שתל-אביב תזיע בחוץ אתם תשבו באולם עם מזגן.

עם מי ללכת: אוהבי ז'אנר הקלאסי-קל.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-30 בחודש), 24:00, בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב. מחיר: 65 שקל. טל להזמנת כרטיסים: 03-6927777.

מלך יש רק אחד: מחווה לזוהר ארגוב

מה: הרבה לפני שהעם היה עם הגולן, וכל מי ששם משפחתו פרץ פתח קופה בהיכל נוקיה, עשה זוהר ארגוב בית ספר לממסד המוזיקלי. בקריירה קצרה אך עמוסת להיטי ענק, הוא הוכיח שסלסולים זה הרבה יותר מרינגטונים ומלך יש רק אחד. שיריו של ארגוב נחרתו לא רק בתודעת חובבי המוזיקה הים-תיכונית, אלא גם בקהילת אמני הרוק.

מיטב נציגי הקהילה הרוקיסטית, בהם ערן צור (שכבר הקליט ביצוע מצמרר ל"אלינור"), רם אוריון, שחר אבן צור, בני בשן, יהוא ירון, איתמר רוטשילד, טליה אליאב ויהוא ירון התגייסו להצדיע לזמיר המנוח ובאותה הזדמנות להפוך את שיריו על פיהם. החל מ-20:30 יימכרו דיסקים של ארגוב במחירים מוזלים, והבאים לספריית הווידיאו של האוזן השלישית עם דיסק של ארגוב יזכו לשתי השכרות בחינם.

למה ללכת: כי אנחנו בעד מוזיקה ים-תיכונית איכותית.

למה באמת ללכת: כי אנחנו בעד סרטים בחינם.

עם מי ללכת: עם אשר ראובני.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-30 בחודש) החל מ-24:00, האוזן השלישית, רחוב קינג ג'ורג' 48 תל-אביב. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.


טובים השניים:כנסיית השכל ומטבוחה פרוג'קט בהופעה

מה: חברי כנסיית השכל שוחים כבר מזמן בבריכה של גדולי סצנת המוזיקה המקומית.

ועדיין, איחוד הכוחות עם צמד הדאנס-אתנו האלקטרוני המשובח מטבוחה פרוג'קט (הכולל את אודי בן כנען ושלומי אברץ, אחיה של קרולינה) הוא סיבה למסיבה.

ואם כבר מסיבה, אז עדיף לעשות זאת בגדול ועל חוף בננה ביץ', אחד המתחמים המועדפים על תל-אביבים חובבי זיעה והורמונים.

אמנם לא מדובר במופע משותף, אבל ההזדמנות לפזז לצלילי המרקחת המקפיצה של המטבוחה ואז לשיר בציבור את הלהיטים הגדולים של הכנסייה היא בהחלט דרך נעימה להעביר את הלילה. את האירוע יפתח מופע חימום של הבראוניז.

למה ללכת: שתי להקות מצטיינות בכרטיס אחד.

למה באמת ללכת: כי זו מטפורה, לא ימכרו כרטיסים.

עם מי ללכת: עם סקאזי.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-30 בחודש), החל מ-22:00, חוף בננה ביץ' בתל-אביב. הכניסה חופשית.


מארה"ב לתל-אביב: לייזר לויד בהופעה

מה: מועדון ה"שבלול" בנמל תל-אביב יארח בחמישי את לייזר לויד, רוקר בלוז יליד ארה"ב שחי בישראל. לויד עלה לארץ במסגרת תהליך התחזקות דתי, ונראה כמו שילוב של חב"דניק ורוקיסט. הוא יופיע בשירה וגיטרה, ויצטרף אליו כאורח מיוחד הגיטריסט אנדי ווטס. כדי להתרשם מלויד והמוזיקה שלו, חפשו ביו-טיוב את הצירוף Lazer Lloyd.

למה ללכת: נראה שזה יהיה מופע עם הרבה "גרוב" ואנרגיה.

למה באמת ללכת: "השבלול" הוא מקום נעים ואינטימי, וכיף לשמוע בו הופעות.

עם מי ללכת: עם בן/בת הזוג.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-30 בחודש), 21:00 (פתיחת דלתות בשעה 20:00). שבלול ג'אז, נמל תל-אביב. מחיר: 90 שקל (בהזמנה מוקדמת המחיר הוא 80 שקל).


הכותל המערבי של תל-אביב: "אודה לים"

מה: דן בירנבוים אוצר תערוכה שנקראת "אודה לים" ומסביר: "נציג עבודות של 12 אמנים שרואים בים משהו מיתי, עצום, מנחם וקמאי". הים כאן לא מאיים, אבל הוא בהחלט מציף את הצופה בדימויים מוכרים, משוניות ומדוזות ועד שימוש מטפורי כישות נצחית. כל אלה מחזירים לים את המשמעות הכבירה שלו, כטריטוריה תל-אביבית, כמעט קדושה ("הים הוא הכותל המערבי של תל-אביב").

למה ללכת: 20 הציורים לא מהססים להביט בים, להתעמת איתו, ולפנות לו מקום ביצירה, במיוחד אחרי שנים שאמנים ישבו עם הגב לים. שימו לב שהשם של התערוכה אודה, לא קשור להודיה, אלא אודה ספרותית, כלומר שיר הלל. סוגדים לו: האמנים גד אולמן, חגי ארגוב, עתליה שחר, רונן סימן טוב, רבקה קוה, ניב בורנשטיין ועוד.

למה באמת ללכת: כי יש כאן אמנים שמוכנים להתמודד עם הקלישאה הכי גדולה מאז צילומי השקיעה של פרג'.

עם מי ללכת: אם כבר קיטש, למה לא ללכת איתו עד הסוף, ולצעוד יד ביד לעבר השקיעה?

מתי, איפה וכמה: הפתיחה: חמישי (ה-30 בחודש), 20.00, גלריה צדיק, רח' שמעון הצדיק 16, יפו. נעילה: 30 באוגוסט. הכניסה חופשית.


מופע של משה לב, תערוכת צילום והצגה של גשר

אם הופעות חוף או זריחה לא מדברות אליכם, אולי התפריט של מתחם התחנה בתל-אביב יחזיק אתכם ערים. פינוקי המתחם בלילה הלבן כוללים מופעים פתוחים לקהל - ההצגה של תיאטרון גשר "I love you לנצח, אבל" ומופע השירה של "הטיש הגדול", וכן שלל הנחות בחנויות האופנה, התכשיטים והעיצוב - 20% עד כ-50% - ובמסעדות שבמקום.

ההצגה של גשר היא ערב מוזיקלי קומי העוסק בחיי הזוגיות שכולנו (כמעט) מכירים. במתחם גם תיפתח תערוכת צילום בשם "נגיעות", בה יוצגו עבודות של 21 אומנים וצלמים ישראלים שעד היום הכירו ושיתפו פעולה רק ברשתות חברתיות, ולראשונה נפגשים ומציגים יחדיו. הפתיחה בשעה 20:00, מבנה 14, קומת הגלריה.

למה ללכת: נותנים, לא תיקחו?

למה באמת ללכת: הצגה של גשר בחינם!!

עם מי ללכת: כל המשפחה.

מתי איפה וכמה: מתחם התחנה תל-אביב, 20:00- 02:00. כניסה חופשית.

ישראל - הארד-קור: פאולין אולטטן - שאלת קיטבג

מה: תערוכת צילומים של אמנית הולנדית מרתקת.

למה ללכת: המבט החיצוני של פאולין אולטטן יכול אולי ללמד אותנו עוד משהו על עצמנו. הצלמת משוטטת בעולם, מתבוננת ומצלמת. כאן היא מציגה את הצילומים שעשתה בישראל, וגם חמש עבודות וידיאו. שפרה אינטרטור, גלריה דביר: "היא הצליחה ללכוד במצלמה שלה התנהגויות שאופייניות למקום. יש לה מבט מעניין והיא קולטת מצבים ודקויות באיכות עדינה". אולטטן תציג 160 צילומים - הארד-קור הוויה ישראלית, מפליטים ועובדים זרים ועד רגעי חסד של הרחוב התל-אביבי.

למה באמת ללכת: זו כבר שאלת קיטבג. ללכת, כדי להתוודע לצלמת שהציגה בכל העולם בהצלחה, ואולי על הדרך להבין איך אנחנו נראים דרך עיניים רעננות. כדי להשתהות לרגע על תמונת החייל שהתרמיל הצבאי מכריע אותו, ולהמריא, אולי, מהפרטי אל הציבורי לשאלות גדולות יותר על המשא המוטל על כתפי החיילים.

עם מי ללכת: עם כל המשפחה, כי בלילה לבן כל אחד מוצא משהו שהוא אוהב.

מתי, איפה וכמה: הפתיחה בחמישי (ה-30 בחודש), 20.00, גלריית דביר, ניצנה 11, יפו. נעילה: 10.9. כניסה חופשית.

צילום / צלם: פאולין אולטטן
 צילום / צלם: פאולין אולטטן