אלי ישי: "העלאת גיל הפרישה לנשים תוביל לעימות חברתי"

יו"ר ש"ס אלי ישי מגיב לאפשרות שהממשלה תעלה את גיל הפרישה לנשים ל-67 מ-62: "זה יביא לפגיעה מיותרת בציבור הנשים שחלקן בקושי רב מגיעות לפת לחמן"

"העלאה חד צדדית של גיל הפרישה לנשים ל-67 תוביל לעימות חברתי ופגיעה מיותרת בציבור הנשים", כך אומר היום (ה') השר אלי ישי יו"ר ש"ס. לדבריו, "שס מתנגדת להעלאה מחייבת של גיל הפנסיה לנשים, מחשש כי הדבר יעמיק פגיעה קשה בציבור של נשים אשר בקושי רב מגיעות לפת לחמן. ניתן היה ליצור מסלול בחירה מתוך הידברות, הנושא עמו תגמולים בהתאם למסלול תעסוקה".

אתמול פורסם ב"גלובס" כי הממשלה תמליץ להשוות את גיל הפרישה של נשים לאלו של הגברים ולהעלות גיל זה מ-62 כעת, ל-67. ההמלצה באה אחרי ישיבה סוערת בוועדה הציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים בראשות אודי ניסן.

ההמלצה להעלות את גיל הפרישה לנשים זוכה גם להתנגדות גורפת של רוב חברי ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני, אשר אמורים לאשר אותה. בדיון של ועדת הכספים השבוע, רוב החברים אמרו כי "האוצר יצטרך להוכיח שזו עמדה מקצועית ועניינית, ולא רק בגלל שההחלטה תביא עוד כסף לקופת המדינה". גם ח''כ זהבה גלאון (מרצ) וח''כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הטיחו ביקורת קשה על העלאת גיל הפרישה.

ההכרעה המשפטית הסופית לגבי האם היתה לוועדה סמכות להמליץ על גיל פרישה של 67 לנשים, והאם שר האוצר יוכל לבצע את השינוי ללא חקיקה ראשית - תבוצע ע"י היועמ"ש.