בעלי מניות באורטק תובעים משרד רו"ח שטיינמץ-עמינח: התרשלו באי גילוי מעילה

בעלי מניות בחברת אורטק טכנולוגיות הגישו היום (ה') תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד משרד רוה"ח שטיינמץ-עמינח, ששימש כמבקר חיצוני של החברה, בטענה כי התרשל באי חשיפת המעילה שבוצעה בחברה על-ידי המנכ"ל, רונן גולן, בשיתוף פעולה עם אביו, ישראל גולן, שהינו בעל מניות ודריקטור בחברה. עוד נתבעים, רו"ח שמואל הירשפלד, שביקר את דוחות החברה מטעם משרד שטיינץ-עמינח; ודורון פיבניק ניהול חשבונות", שביצעה את הנהלת החשבונות. לטענת התובעים, הנתבעים ידעו או היו צריכים לדעת על המעילה.

התובעים - עו"ד רם יולוס, איש העסקים ארנון אייזנר, חברת שחר גל החזקות ובר לי אחזקות - טוענים באמצעות עוה"ד אלון פומרנץ ועומר מאירי ממשרד ליפא-מאיר ושות', כי באוגוסט 2009 נחשף כי גולן האב והבן משכו מהחברה כספים בסכום של מאות אלפי שקלים לאורך מספר שנים, והביאו את החברה לחדלות פירעון ולפירוק.

עריכה רשלנית

בתביעה נטען כי משיכות הכספים נעשו מול עיניהם הפקוחות של הנתבעים, שמצידם לא רק שלא התריעו, בניגוד לחובתם, לגורמים הרלוונטיים בחברה, אלא שערכו את הדיווחים והדוחות הכספיים באופן רשלני, שאיפשר את ביצוע המעילה לאורך תקופה ממושכת ומנע מהם מלהבין את אשר מתרחש בחברה.

לטענת התובעים, משרד שטיינמץ-עמינח, באמצעות רו"ח שמואל הירשפלד, ערך את הדוחות הכספיים של החברה באופן רשלני, מטעה, בניגוד לדין ולכללי הביקורת, ותוך הכללת משיכות הכספים תחת סעיפים "עלומים" בדוחות וללא כל הסבר בצידם, ואף חתם על המאזן המטעה שהוגש לבנק. עוד נטען כי פיבניק לא טרח לדווח לאיש על משיכות הכספים וערך באופן רשלני את נתוני המאזן.

לדברי התובעים, לולא פעלו הנתבעים ברשלנות, אפשר היה לגלות את המעילה שנים מוקדם יותר, והם היו יכולים לפעול באופן שהיה מקטין משמעותית את נזקיהם. התובעים מציינים כי הם השקיעו בחברה כספים ואף הגדילו את היקף הערבויות האישיות שנתנו להבטחת אשראים שקיבלה החברה מהבנק.