שטראוס-קאהן לנשיאות צרפת? "לא יצליח לטהר את שמו"

למרות ששוחרר ממעצר בית, רבים סוברים כי שטראוס-קאהן לא יחזור למירוץ לנשיאות צרפת ברקע תדמיתו השלילית עקב האשמתו באונס ■ "הפגיעה בתדמית גדולה, הפרשה תיצמד לשמו"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, שסומן כמועמד מוביל במירוץ לנשיאות צרפת לא יוכל לחזור למירוץ לנשיאות, וגם כנראה לא לנקות את תדמיתו השלילית. זאת, לאחר שהואשם בחודש שעבר באונס ובשורה של מעשים מגונים בחדרנית בבית מלון. נזכיר כי ביום ו' האחרון שוחרר שטראוס-קאהן ממעצר בית, לאחר שהתובעים במנהטן מצאו ראיות לערעור אמינות המתלוננת.

"הפגיעה בתדמיתו גדולה מדי", אמר פרופ' לורן דובואה "לשטראוס-קאהן לא יהיה מספיק זמן לטהר את שמו וצל הפרשה עשוי להיצמד לשמו". לאחר התפוצצות הפרשה, התחילו להתפשט בצרפת תיאוריות קונספירציה לגביה כשהנפוצה ביותר היא, שמדובר למעשה בתרגיל של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שחשש מהתמודדותו של שטראוס-קאהן בבחירות הבאות לנשיאות צרפת.

נזכיר כי שטראוס קאהן, שנחשב כוכב עולה בזירה הפוליטית בצרפת וכאמור בעל פוטנציאל לזכות בבחירות לנשיאות שם, נעצר ב-14 במאי בנמל-התעופה קנדי, בניו-יורק, בחשד לביצוע מעשה סדום ועבירות מיניות אחרות בחדרנית במלון "סופיטל" במנהטן, כמה שעות לפני שעלה למטוס. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, הוא הושם במעצר בית בדירה במנהטן ששכרה אשתו.

מאז מעצרו ב-14 במאי, שטראוס קאהן בילה לילה אחד בחדר המעצר בתחנת משטרה, לילה נוסף במעצר בבית המשפט, 4 לילות בבית הסוהר ואת שאר הלילות במעצר בית בדירה יוקרתית במנהטן. ביום ו' האחרון, כאמור, השתחרר ממעצר בית וחגג במסעדה איטלקית את שחרורו. חרף כך, נראה כי ההתפתחויות האחרונות אינן מסמלות באופן וודאי את שובו של שטראוס-קאהן לחיים הפוליטיים, שיצטרך לעבוד קשה כדי להסיר את התדמית הרעה שדבקה בו.