טימותי גייתנר: "השמועות על התפטרותי אינן נכונות"

שר האוצר האמריקני הפריך השמועות בדבר כוונתו לפרוש עקב רצון בנו לסיים את לימודי התיכון בניו יורק ■ "הבן שלי ישוב לניו יורק, פשוט איאלץ לנסוע לעבודה ממרחק בתקופה הקרובה"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר, מסר לבית הלבן כי מהרהר באפשרות לפרוש מתפקידו עקב רצונו של בנו לעבור ללמוד בתיכון בניו יורק, כך מוסרים ל"בלומברג" שלושה מקורות הבקיאים בנושא. אולם, גייתנר אמר ביום ו' האחרון כי סוגיה זו לא תוביל אותו לעזוב את משרד האוצר.

"הבן שלי שב לניו יורק כדי לסיים את התיכון ואני איאלץ לנסוע למקום העבודה ממרחק בתקופה הקרובה", הצהיר גייתנר, שפירט כי ישמור על משרתו כשר האוצר "בעתיד הנראה לעין", במטרה לפתור את בעיית הגירעון התקציבי של ארה"ב.

"זו הודעה מפתיעה בתזמון מעניין", אומר גרג ולייר, אנליסט בפוטומק. לדבריו, היעדרותו היחסית של גייתנר תפגע ביעילותו והשפעתו על דיוני התקציב. ואכן, הודעתו של גייתנר מגיעה בזמן קריטי, עת נשיא ארה"ב ברק אובמה מנסה להוביל מהלך לקיצוץ בתקציב הממשלתי, עליו יסכימו הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד.

בהמשך לכך, הצהיר אובמה בשבוע שעבר כי הוא מעוניין להעלות את הכנסות ארה"ב ממסים בעוד 600 מיליארד דולר, על-ידי החלת מסים חדשים. הצעד המדובר יתבצע במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי בארה"ב ולהאיץ את אישור העלאת תקרת החוב, בהיקף 14.3 טריליון דולר.