הטיפ היומי: מניית אנרגיה עם פוטנציאל עלייה של 11%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית Southern Company בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 45 דולר

Southern Company האמריקנית היא חברת החזקות בתחום האנרגיה, העוסקת בהפקה והפצה של חשמל במדינות דרום מזרח ארה"ב. חברות הבת שלה המחזיקות תחנות כוח באלבמה, ג'ורג'יה, פלורידה ומיסיסיפי, מאפשרות יכולת הפקת חשמל של מעל 42 אלף מגוואט, ודרכן מספקת סאות'רן חשמל לכ-4.4 מיליון לקוחות.

סאות'רן היא ספקית חשמל מובילה, עם שילוב מבטיח של צמיחה גבוהה ממתחרותיה ברווח הנקי למניה, תשואת דיבידנד של 4.8%, יחסים חזקים עם הרגולטור והנהלה איכותית מאוד.

החברה צפויה לספק צמיחה מרשימה של 6%-7% ברווח הנקי למניה בשנים הקרובות, שיעור הבולט מבין מניות הלארג'-קאפ. הצמיחה תגיע דרך תכנית השקעות הון (Capex) מתוכננת היטב שתפגוש את צרכי המערכת, בייחוד סביב דרישות של איכות הסביבה, ותשקף את הצמיחה הצפויה בדרישה לחשמל.

סאות'רן היא לטעמנו מהטובות בתחומה ומצדיקה פרמיה על קבוצת ספקיות החשמל. הסיבות לכך הן: איכות פעילותה ויחסיה הטובים עם הרגולטור, המאפשרים לה להרוויח באופן עקבי סביב ומעל ההחזר על ההון המותר לה; ההנהלה המעולה המקנה לה יציבות וביטחון להמשיך ולספק החזרים גבוהים; והשוק הגיאוגרפי המבוקש בו היא פועלת, שם צמיחת הליבה צפויה לעלות על זו של ארה"ב רבתי במשך הזמן.

אנו מעריכים את שיעור התשואה (rate of return) השנתי עד 2014 בכ-10% (בולט במניה עם בטא של 0.6), וממליצים על סאות'רן ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 45 דולר, הגבוה בכ-11% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, קרדיט סוויס