הסדר פשרה בין בעלי מלון הנסיכה באילת לבנק לאומי

חברת לקסן ישראל, בעלת מלון הנסיכה, חייבת לבנק כ-250 מיליון שקל ■ עפ"י ההסדר תשלם לקסן לבנק 148 מיליון שקל במזומן, ויתרת החוב תיפרע בתשלומים שנתיים עתידיים

בעלי מלון "הנסיכה" באילת ונציגי בנק לאומי הגיעו להסדר פשרה שיאפשר את המשך פעילותו של המלון.

בנק לאומי וחברת לקסן ישראל, הבעלים של מלון "הנסיכה" באילת, שלהם חוב של כ-250 מיליון שקל לבנק, הגישו אתמול (א') לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, בקשה לאישור הסדר פשרה בין הצדדים.

על-פי ההסדר תשלם לקסן לבנק 148 מיליון שקל במזומן, ויתרת החוב של החברה לבנק תיפרע באמצעות תשלומים שנתיים עתידיים.

הצדדים מבקשים מבית המשפט שייתן להסכמות שביניהם תוקף של פסק דין. ההסדר מהווה הישג משמעותי לבנק לאומי, שצפוי להצליח לגבות בזכותו את מלוא חובו מלקסן.

במארס השנה הוציא בית המשפט צו מניעה ארעי, האוסר על לקסן ישראל לעשות כל שינוי ברכוש המלון - עד לדיון בבקשת לאומי למנות כונס נכסים למלון. זאת, עקב חובות החברה לבנק.

בבקשת הבנק למינוי כונס נטען כי למרות החובות העצומים של לקסן, לא עשה הבנק כל פעולה לממש את הבטוחות שבידיו. הבנק טען עוד כי בין הצדדים התנהל משא-ומתן שנועד להסדיר את פירעון חובות החברה, אלא שהיא לא קיימה את התחייבויותיה.

כעת, כאמור, הגיעו הצדדים לפתרון מוסכם שיאפשר את המשך פעילותו של המלון.

מלון "הנסיכה" באילת, אחד המלונות המוכרים ביותר בעיר הדרומית, ממוקם בחופה הדרומי של אילת, בנקודת המפגש בין המדבר, הרי אדום ושמורת האלמוגים. במלון יש 419 חדרים, 64 מתוכם סוויטות פאר.

את בנק לאומי ייצג עו"ד אהרון מיכאלי ממשרד מ.זליגמן ושות'. לקסן יוצגה בידי עו"ד איתי גפן ממשרד גורניצקי ושות'.