נסטלה במו"מ לרכישת חברת הממתקים הגדולה ביותר בסין

שווי השוק של חברת הסו פו צ'י אינטרנשיונל - 2.6 מיליארד דולר ■ אם הרכישה תצא לפועל, תהיה זו ההשתלטות הזרה הגדולה ביותר על חברה סינית עד כה

יצרנית הממתקים הגדולה בסין במונחי שווי שוק, הסו פו צ'י אינטרנשיונל, דיווחה כי נסטלה השווייצרית היא בין החברות הזרות שמנהלות איתה שיחות מיזוג, במה שתהיה ההשתלטות הזרה הגדולה ביותר עד כה על חברה סינית.

נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, שוקלת כעת הצעת השתלטות על הסו פו צ'י לאחר ששתי החברות ניהלו ביניהן בשנים האחרונות שיחות על שותפות, מסרה כריסטין סאן, דוברת החברה הסינית מהעיר דונגואן במחוז גואנדונג. המסחר במניות הסו פו צ'י בבורסת סינגפור הושעה לקראת הודעה רשמית שלה.

השתלטות תעניק לנסטלה גישה לרשת הפצה ארצית של ממתקים בסין, שוק ששוויו נאמד בשנה שעברה ב-6 מיליארד דולר לפי חברת מחקרי השוק אירו מוניטור אינטרנשיונל. כל הכנסות הסו פו צ'י באות מסין.

"החברה הסינית רוצה להיות בינלאומית, ואין לה את המשאבים והיכולות לעשות את זה בעצמה", אמר בן קייבנדר, אנליסט בחברת צ'יינה מרקט ריסרץ' בשנחאי. "מיזוג עם חברה כמו נסטלה, שיש לה רשת בינלאומית חזקה, יעזור מאוד למותגים של הסו פו צ'י".

לפי נתוני בלומברג, רכישה מלאה של החברה, ששווי השוק שלה הוא 2.6 מיליארד דולר, על-ידי נסטלה תהיה הרכישה הגדולה ביותר של חברה סינית על-ידי חברה זרה עד כה.

פגיעה בתחרות

עם זאת, רשויות הפיקוח בסין צפויות לבחון היטב את העסקה. ב-2009 הן חסמו הצעה דומה של קוקה-קולה להשתלט על יצרנית המיצים הגדולה ביותר בסין, צ'יינה היויואן ג'וס, בנימוק שהעסקה תפגע בתחרות החופשית.

לפי 3 מקורות, הדיונים בין נסטלה להסו פו צ'י מתנהלים לסירוגין במשך כשנתיים. עדיין לא ברור אם הם יבשילו לכלל הצעת מיזוג, וגם חברות אחרות בוחנות את החברה הזו שנסחרת בסינגפור. דוברת של מטה נסטלה בשווייץ, נינה קארן בקס, מסרה כי החברה אינה מגיבה על ספקולציות שוק.

מכירות נסטלה בשווקים המתעוררים צריכות לעלות ב-8%-10% בשנה כדי שהחברה תעמוד ביעד של קבלת 45% מהכנסותיה מהשווקים הללו בשנת 2020, אמר פריץ ואן דייק, מנהל עסקי נסטלה באסיה, אפריקה והמזרח התיכון בכנס משקיעים בחודש שעבר.

"קשה מאוד לנסטלה להצמיח בצורה אורגנית את רשתות ההפצה והלוגיסטיקה שלה בסין", אמר קייבנדר. "כדאי לה למצוא חברה כמו הסו פו צ'י ולהכניס את סל מוצריה תחת המטרייה שלה".