מנכ"ל טאואר עשוי לממש אופציות ברווח של 13 מיליון שקל

מחצית מהאופציות שקיבל ראסל אלוונגר לפני כשנתיים כבר בתוך הכסף ■ שכרו השנתי של אלוונגר יעמוד על 600 אלף דולר - העלאה של 9%

טאואר סמיקונדוקטור , יצרנית השבבים ממגדל העמק, מצליחה לשפר את שורתה העליונה, מצמצמת את הפסדיה בשורה התחתונה (על בסיס GAAP), ובכל זאת מניית החברה תקועה במקום. מתחילת השנה איבדה מניית טאואר 16% מערכה, וכרגע עומד שווי החברה על 375 מיליון דולר.

ולמרות זאת, אי אפשר להתעלם מהשיפור בביצועי החברה, וכנראה שגם דירקטוריון טאואר אינו מתעלם מכך ובוחר לשדרג את תנאי העסקתו של מנכ"ל החברה מזה שש שנים, ראסל אלוונגר.

מזימון לקראת האסיפה הכללית של החברה עולה, כי שכר הבסיס השנתי של אלוונגר יעמוד החל מהשנה על 600 אלף דולר, העלאה של 9% לעומת שכרו אשתקד. כמו כן, לפי מטריצה שבנתה טאואר (שהזכירה לנו נוסחה מתמטית מימי התיכון) יוכל אלוונגר לקבל בונוס שנתי מקסימלי של 2 מיליון דולר. מטריצה זו מבוססת על מדד MBO (ניהול על פי יעדים) שנע בין אפס ל-1.5, ועל ניקוד נוסף, שייקבע על ידי יו"ר החברה אמיר אלשטיין, וינוע בין 0.5-1.5.

טאואר מדווחת לרשות ניירות ערך האמריקנית כחברה זרה, ולכן לא ניתן לדעת מה הייתה עלות שכרו הכוללת (מלבד שכר בסיס ובונוס שנתי) של אלוונגר בשנים עברו.

מהמסמך השנתי של החברה, שהוגש בסוף השבוע האחרון, עולה כי אלוונגר, בדומה לאלשטיין, קיבל ביוני 2009 חבילת אופציות נדיבה שמנתה 8.5 מיליון כתבי אופציה הניתנים למימוש לפי מחיר של 29 סנט - מחיר שהיה זהה למחיר המניה בשוק ההון ביום ההקצאה. מניית טאואר נסחרת כרגע לפי מחיר של 1.19 דולר, ולכן ההטבה "על הנייר" הגלומה באופציות אלו של אלוונגר עומדת על 7.7 מיליון דולר, או 26 מיליון שקל.

מחצית מאופציות אלו יכול אלוונגר להתחיל לממש ממש בימים אלו (שנתיים לאחר הענקתן), ואילו את המחצית השנייה יוכל להתחיל לממש בעוד שנה ובמשך ארבע שנים.

לאלוונגר יש אופציות נוספות אך מחיר המימוש של חלקן גבוה או דומה למחיר השוק של מניית טאואר.