נתניהו ימליץ על מועמד למנכ"ל רשות השידור

מליאת רשות השידור תגיע בשבועיים הקרובים ללשכתו של ראש הממשלה על מנת לקבל את המלצתו באשר למינוי מנכ"ל הרשות ■ מחר ייסגרו המכרזים למנהלי קול ישראל וערוץ 1

מליאת רשות השידור תגיע בשבועיים הקרובים ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת לקבל את המלצתו באשר למינוי מנכ"ל רשות השידור.

המועמד המוביל לתפקיד, ולו רק כממלא-מקום זמני, הוא יוני בן-מנחם, ועל-פי ההערכות הוא האדם המומלץ לתפקיד על-ידי של ראש הממשלה. בן-מנחם הציג את מועמדותו גם לתפקיד מנהל קול ישראל ומנהל ערוץ 1, אשר המכרזים שלהם יתקיימו מחר (ה').

לרשות ועדת המכרזים, בראשותו של אמיר גילת, מנכ"ל רשות השידור, קיימת גם האפשרות לא למנות אף אחד לתפקידים ולנהל משא-ומתן מול גורמים חיצוניים.

בין המועמדים לתפקיד מנהל קול ישראל אפשר למצוא את אריה שקד, מנהל הרדיו ב-4 השנים האחרונות; ואץ העיתונאי והמגיש הוותיק אליהוא בן-און.

בין המועמדים לתפקיד מנהל הטלוויזיה גם המנהל היוצא, מושון מצליח; עורך "יומן", משה נסטלבאום; מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1, איתי לנדסברג; ואיש הרשות הוותיק אורי לוי.

ניסיון רב בתחום

על-פי תנאי המכרז לתפקיד מנהל הטלוויזיה, על המנהל הבא להיות בעל תואר ראשון ועם 11 שנות ניסיון בתחום הטלוויזיה, כאשר מתוכן לפחות 6 שנות ניסיון ניהולי. לחילופין, המועמד יכול להיות בעל תואר שני ולפחות 9 שנות ניסיון בתחום, מתוכן לפחות 5 שנות ניסיון ניהולי.

כאמור, מי שיעמוד בראש הוועדה הוא גילת, ואיתו יישב במכרזים גם מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, למרות שיהיה זה אחד מימיו האחרונים בתפקיד. כמו כן יישבו במכרזים נציגי אגודות העיתונאים בתל-אביב ובירושלים ונציגי הוועד המנהל.