דרוקר וחיים ריבלין זכו בפרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית

הפרס, בסך 18 אלף שקל, הוענק לעיתונאים דרוקר וריבלין על תוכניות התחקירים שלהם

העיתונאים רביב דרוקר וחיים ריבלין הם הזוכים בפרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית מטעם עיריית תל־אביב-יפו לשנת 2011.

חברי הוועדה - אריה גולן (יו"ר), פרופ' אווה אילוז, פרופ' נאסר באסל, רותי סיני ופרופ' פרנסיס רדאי - החליטו להעניק את הפרס לדרוקר וריבלין על תוכניות התחקירים שלהם.

בנימוקיהם ציינו החברי הוועדה כי הפרס מוענק לעיתונאי רביב דרוקר על מכלול עבודותיו, שבהן ערך בעומק ובאומץ תחקירים שחשפו פגמים מדאיגים ושחיתויות בפוליטיקה הישראלית על כל גווניה.

עוד כתבו חברי הוועדה כי חיים ריבלין מקבל את הפרס על תחקיריו הרגישים והמעמיקים העוסקים בקבוצות שקופות בחברה הישראלית, קבוצות המקופחות ומנוצלות בשוק העבודה; תחקיריו גרמו במספר מקרים לשינוי במציאות החברתית הקשה במדינת ישראל.

הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים ב-4 בדצמבר 2011 במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תלֿֿאביב-יפו, רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס והזוכים בפרס משנים קודמות. גובה הפרס - 18 אלף שקל.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה על-שם נחום סוקולוב משנת 1954. בשנת 1981, לנוכח העלייה בחשיבותה של העיתונות האלקטרונית, החליטה העירייה להעניק את פרס סוקולוב גם לעיתונות האלקטרונית בעברית.

בתגובה לדברים אמר חיים ריבלין ל"גלובס" כי הוא "מאוד מתרגש מהפרס. זה כבוד גדול להימנות על שורה של עיתונאים חשובים שזכו בפרס זה בעבר, וכבוד גדול במיוחד הוא לזכות בפרס יחד עם רביב דרוקר, שהוא לדעתי אחד העיתונאים החשובים שקמו כאן. חוץ מזה, אני שמח שגם הנושא החברתי וגם ענף התחקירנות מקבלים כאן במה".

רביב דרוקר מסר בתגובה: "אני מאוד שמח ומתרגש באמת. ומעבר לרגש, לדעתי יש בפרס עידוד לאנשים שעושים תחקירים. ועדת הפרס מעבירה מסר חשוב שהם חושבים שתחקירים הם חלק חשוב מהעיתונות".