הערכות: זינגה תכניס השנה חצי מיליארד דולר לפייסבוק

זינגה, המתכוננת להנפקה ציבורית של מניותיה, תשלם לפייסבוק 100 מיליון דולר בעבור פרסום באתרה ■ העמלה בגובה 30% לפייסבוק מהמשחקים של זינגה תכניס עוד 400 מיליון דולר

מפתחת משחקי הווידיאו החברתיים, זינגה, תכניס לפייסבוק 500 מיליון דולר השנה - כך מעריכים בבית ההשקעות Green Crest Capital Management. זינגה, המתכוננת בימים אלו להנפקה ציבורית של מניותיה, תשלם לפייסבוק 100 מיליון דולר בעבור פרסום באתרה. העמלה בגובה 30% שנוטלת לעצמה פייסבוק מכל מכירת טובין וירטואליים במשחקים של זינגה - ובהם הלהיטים פארמוויל וסיטיוויל - יכניסו לרשת החברתית 400 מיליון דולר נוספים, כפי שמעריך ניצן הרגיל, אנליסט Green Crest. הרגיל ציין שסכום זה שקול לכ-10% מכלל הכנסותיה הצפויות של פייסבוק השנה.

על פי הודעתה בשבוע שעבר, זינגה מתכוונת לגייס מיליארד דולר בהנפקה ציבורית של מניותיה. הכנסות החברה גדלו בשנה שעברה ביותר מפי שניים, והגיעו ל-838.9 מיליון דולר, לעומת 328.1 מיליון דולר בשנה שלפני כן.

הרגיל מעריך כי זינגה תגייס בסופו של דבר בהנפקה כ-2 מיליארד דולר, והמועד המשוער לכך הוא אוקטובר או נובמבר. לחברה יש הון נזיל של כמיליארד דולר, והיא נהנית מאשראי של מיליארד דולר נוספים, שהוענק לה על ידי חתמי ההנפקה. משמעות הדבר היא שלאחר ההנפקה יהיו לזינגה 4 מיליארד דולר זמינים לביצוע מיזוגים ורכישות, מסביר הרגיל.