עונשי מאסר למבצעי הונאת פונזי ישראלית

עונשי מאסר של 9 ו-3 שנות מאסר בפועל נגזרו על בועז חכים וציון בבא אשר הונו קורבנות, רובם שוטרים, בסכום של כ-10 מיליון שקל

בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (ד') עונש של 9 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל, על בועז חכים, בעלים של עסק לפיצוחים בקניון בת ים שהורשע בביצוע הונאת "פונזי", שרבים מקורבנותיה היו שוטרים, בסכום של כ-10 מיליון שקל.

על שותפו של חכים, השוטר לשעבר, ציון בבא, נגזר עונש של 3 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל.

"מערכת הפיתוי הבנויה על האמון שרכשו נעשתה על ידי חכים ובבא בציניות ובקור רוח, כאשר רדיפת הבצע היא המניע שהביא לגזילת כספו של האחר - הקורבן - העמל קשות, אוסף פרוטה לפרוטה בעמל ויגיע כפיים", כתב השופט אברהם הימן בגזר הדין. השופט הסביר כי החומרה הרבה שהוא מוצא במעשי השניים נובעת מכך שמירב קורבנותיהם היו אנשים פשוטים, "אנשי עבודה אשר בעמל רב חסכו כספיהם. במיוחד נשמע כאבם של השוטרים שחברם לעבודה, שעבד עמם שכם אל שכם, בעבודה קשה הפיל אותם בפח ונטל מהם כספיהם".

חכים ובבא הורשעו כי הם שכנעו אנשים תמימים, ביניהם שוטרים רבים, להשקיע אצל חכים מיליוני שקלים, והבטיחו להם תשואה של לפחות 2% מדי חודש, אותה שילמו בתחילה מתוך כספיהם של משקיעים חדשים. זאת, עד שלא יכולים היו לעמוד בתשלומים יותר.

בא כוחו של חכים, עו"ד אורי קינן, מסר בתגובה לגזר הדין החמור של השופט הימן: "אינני נוהג להעביר ביקורת בתקשורת על החלטות שיפוטיות בהן אני מייצג. עם זאת, אוכל לומר הוא שמרשי החליט להגיש ערעור על העונש וסיכויי הערעור נראים לי טובים באופן יוצא מגדר הרגיל".