המשטרה הרחיקה 8 עצורים בהפגנה מהאוהלים ברוטשילד

(עדכון) - המפגינים שנעצרו הובאו בצהריים לבית המשפט, שהורה להרחיק אותם ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד ושיחרר אותם בערבות עצמית של 1,500 שקל

אלפים רבים נענו אמש (מוצ"ש) לקריאה של מארגני מחאת האוהלים, והתכנסו בכיכר הבימה בתל-אביב לצעדה שהסתיימה בעצרת המונית ברחבת מוזיאון תל-אביב.

אלא שלאחר סיום העצרת, סמוך לשעה 1:00 בלילה, החלו חלק מהמפגינים לחסום את צומת קפלן-אבן גבירול והתעמתו עם השוטרים שניסו לפנותם. המפגינים צעקו לעבר השוטרים: "אדוני השוטר, גם אתה שווה יותר", וגם: "העם רוצה משכורת לשוטרים", וסירבו לפנות את הכביש. כמה מדיירי הבניינים הסמוכים השליכו בקבוקי מים לעבר השוטרים.

בתגובה הפעילה המשטרה עשרות אנשי יס"מ, כולל פרשים רכובים על סוסים, שפינו בכוח את המפגינים. בהמשך עברו המפגינים לחסום את צומת דיזנגוף-קינג ג'ורג', וגם שם נמשכו העימותים.

בסופו של דבר נעצרו 43 מהמפגינים, ושתי צעירות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית-החולים, לאחר שנפגעו מסוסי הפרשים. במהלך העימותים אף השליכו המפגינים רימוני הלם ותאורה לעבר השוטרים, וכמה מהם ניסו להצית פח אשפה.

המפגינים שנעצרו הובאו בצהריים לבית המשפט, שהורה להרחיק אותם ממאהל המחאה בשדרות רוטשילד ושיחרר אותם בערבות עצמית של 1,500 שקל.

יוזמי המחאה: "אי-אפשר להתעלם מאיתנו"

"אנחנו הרבה אנשים פה, ויותר ממה שיש כאן יש בבתים ויותר ממה שיש בבתים שמודעים למצב יש כאלה שלא", אמרה אמש יוזמת המחאה, דפני ליף, במהלך העצרת. "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אנחנו צריכים להישאר ביחד".

לדברי ליף, "יותר מהכול העצרת הזאת היא סמן. אי-אפשר להתעלם מאיתנו. אני רוצה להגיד שיש פה ועדי שכונות, נשים חד-הוריות, גמלאים ומעוטי יכולת וכאלה שיש להם יותר - ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש. הקול של כולנו שווה, והקול של כולנו יישמע. אל תאבדו תקווה, ואל תחשבו שהבמה מונה דוברים בודדים כרגע, היא לא תמנה אתכם בפעם הבאה".

קודם לכן אמר איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "אלפי סטודנטים וצעירים ועוד המון אזרחים שאכפת להם אומרים היום בקול ברור לראש הממשלה: דורשים דיור בר-השגה בחקיקה. ביום שני הסטודנטים יצבאו על הכנסת כדי לבחון מקרוב את הצבעת חברי הכנסת - בעד או נגד הצעירים בישראל".