חברת החשמל: "ייתכנו הפסקות חשמל השבוע בשל החום"

בחברת החשמל צופים עלייה בביקושים לחשמל היום ובמהלך השבוע ■ "בשל הרזרבה הזעומה, ייתכנו הפסקות חשמל עקב עומס החום הכבד השבוע"

בעקבות גל החום ששורר ברחבי הארץ, בחברת החשמל צופים עלייה בביקושים לחשמל במשק היום (א') ובמהלך השבוע, ומזהירה כי בשל הרזרבה הזעומה במערכת ייצור החשמל, כל תקלה ביחידות ייצור יכולה להציב את המערכת בפני מחסור בחשמל ולחייב את החברה בהפסקות חשמל ברחבי הארץ בפרקי זמן קצובים ולסירוגין.

חברת החשמל מבקשת מהלקוחות להסיט היום ובמהלך השבוע את השימוש במכשירים בעלי הספק חשמלי גבוה משעות שיא הביקוש (12:00-17:00), לשעות הבוקר המוקדמות ולשעות הערב המאוחרות יותר.

בחברת החשמל מעריכים, כי הביקושים לחשמל יגיעו היום לכ-10,850 מגה ואט והרזרבה הצפויה היום עומדת על כ-600 מגה ואט בלבד!. להערכתה, הביקושים במהלך השבוע יעלו על 11,000 מגה ואט, כשהשיא בקיץ שעבר עמד על 11,530 מגה ואט.

לדברי החברה, מערכת ייצור החשמל ערוכה לביקושים גבוהים למעט שתי תקלות קטנות הנמצאות בתיקון (בהיקף של 400 מגה ואט), לפיכך יכולת הייצור של החברה עומדת היום על 11,800 מגה ואט, בעוד היא רשאית לייצר רק 10,800 מגה ואט, שכן היא ממתינה לאישורים המתאימים ממשרדי הממשלה השונים.

חברת החשמל מבקשת להדגיש, כי בשל הרזרבה הנמוכה ועומס החום שיעלה את הביקושים, הדרך המקובלת לשמירה על מערכת חשמל יציבה היא באמצעות שימוש נבון בחשמל מצד הציבור. "חברת החשמל תמשיך ותעשה כל מאמץ, כדי לספק ללקוחותיה את כל הביקושים לחשמל", אמרו בחברה לסיכום.