מוסדי: "השוק מצפה מתשובה להזרים חצי מיליארד שקל"

מוסדי בכיר בשיחה עם "גלובס" ברקע הסדר החוב המוצע בדלק נדל"ן: "אי אפשר רק למכור נכסים, צריך לסדר את החברה. אי אפשר להמשיך לעבוד כך"

בצל הסדר החוב שהוצע הבוקר (ב') על ידי דלק נדל"ן של יצחק תשובה, אמר מוסדי בכיר מאוד ל"גלובס" כי "דלק נדל"ן הולכת להסדר חוב והיא יכולה לקרוא לזה איך שהיא רוצה, זאת דחיית הקץ מזה שנתיים וחצי, אבל בסוף זה יקרה. אי אפשר רק למכור נכסים, צריך לסדר את החברה, אי אפשר להמשיך לעבוד כך, היא צריכה להתחיל לנשום. השוק מצפה מיצחק תשובה שיזרים לפחות חצי מיליארד שקל".‏

הבוקר דיווחה החברה באופן רשמי את אשר נחשף ב"גלובס" כי היא מבקשת דחייה של עד 5 חודשים בתשלום למחזיקי אג"ח כ"ה מספטמבר השנה לינואר 2012. החברה הייתה אמורה לשלם בספטמבר סך של כ-306 מיליון שקל למחזיקי האיגרת.

במהלך התקופה, אמורה החברה לגבש הסדר חוב לכל סדרות האג"ח, שיכלול ככל הנראה פריסת תשלומים, המרת חוב למניות ותשלום חלקי במזומן בהתבסס על נכסיה המרכזיים של החברה. מדובר בשתי החברות הבנות של דלק נדל"ן: אלעד ישראל, המחזיקה קרקעות בישראל, ו-DGRE המחזיקה בשורת נכסים באירופה, ובראשם רשת חניונים בבריטניה, המושכרים לחברת NCP.

אם מחזיקי האג"ח אכן יסכימו לכך, הם צפויים לקבל פיצוי בדמות תוספת בריבית, וכן הודעה בדבר תמיכה נוספת של תשובה בחברה, כאקט שאמור לשדר הבעת אמון שלו בדלק נדל"ן. תשובה מסכים לדחות תשלומים בהיקף של כ-80 מיליון שקל, המגיעים לו אישית מהחברה.