ישופרו תנאי העסקה ופרישה לעובדי מנהל מקרקעי ישראל

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה הצעת חוק בנושא לקריאה שנייה ושלישית ■ ההצעה קובעת הוראות מיוחדות לעניין חישוב קצבת הפרישה שתשולם לעובדי המינהל

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שקובעת הוראות מיוחדות לעניין חישוב קצבת הפרישה שתשולם לעובדי מינהל מקרקעי ישראל שיעברו לעבוד ברשות המקרקעין החדשה שתוקם במקום המינהל, וכן לעובדים שיפרשו מהשירות.

‏בנוסף יזכו עובדי המינהל שיעברו לעבוד ברשות להטבות ולתוספות ייחודיות. הסדרת זכויות אלה היוותה תנאי להקמת רשות מקרקעין ממשלתית, שתנהל את מקרקעי ישראל במקום המינהל במסגרת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל.

‏הצעת החוק נפלה לפני כשבועיים במליאת הכנסת לאחר שחברי הכנסת זעמו על אישור חוק החרם והצביעו נגדה בהצבעת מחאה. הממשלה הגישה שוב את הצעת החוק והיום היא אושרה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשותו של ח"כ חיים כץ (ליכוד). הוראות החוק כוללות שמירה על מעמדם של עובדי מינהל מקרקעי ישראל שעוברים לעבוד ברשות כעובדי מדינה, מעבר העובדים לדירוג חדש וייחודי לרשות המקרקעין תוך שמירה על זכויותיהם שנצברו במינהל, המשך הפרשות פנסיוניות לפנסיה תקציבית, ומתן תוספות ייחודיות לעובדי הרשות. התוספות ייחשבו לצורך הפרשה לפנסיה צוברת. הובטח שעובדים שיגיעו לגיל 50 לפחות ולזכותם 10 שנות ותק לפחות, ויבחרו לפרוש מעבודתם ברשות מקרקעי ישראל, יזכו להטבה בחישוב הפנסיה שתשולם להם, בדמות הגדלת אורך שירותם ב-10% (לדוגמה, אם בעת הפרישה צבר העובד 60% פנסיה, הרי שיקבל 70%) .

‏כן כוללות הוראות הצעת החוק התפתחות מתמדת של תקרת השכר לצורך חישוב הפנסיה של מדד 2% בכל שנה. כץ דרש כי העובדים יזכו לחישוב פנסיוני עתידי הזהה לזה של החברים בקרנות הפנסיה ההסתדרותיות הוותיקות -סעיף שהממשלה הוסיפה להצעת החוק.

‏כץ: "לאור משבר הדיור החריף והצורך הדחוף בזירוז הרפורמה המתבקשת במינהל מקרקעי ישראל, בחרתי לקיים דיונים מרתוניים בהצעת החוק. אני מקווה שבתום השעות הרבות שהקדשנו להצעת החוק היטבנו עם ציבור העובדים. נעשה מאמץ עילאי לאשר במליאה את הצעת החוק עוד במושב זה".