העסקה נחתמה: דלק רכב משתלטת על קמור מוטורס

ההסכם נחתם לפי שווי חברה של 253 מיליון שקל לקמור מוטורס ■ כשתושלם העסקה צפויה קמור לרשום רווח הון כתוצאה מביצועה בסכום של כ-110 מיליון שקל

נחתמה העיסקה למכירת החזקות קמור בחברת קמור מוטורס (64.21%) לדלק רכב. קמור מוטורס היא יבואנית רכבי BMW לישראל ועוסקת גם בייבוא ושיווק צמיגים מתוצרת מותגים שונים. דלק רכב היא יבואנית רכבי מאזדה ופורד לישראל.

ההסכם נחתם לפי שווי חברה של 253 מיליון שקל לקמור מוטורס. כשתושלם העסקה צפויה קמור לרשום רווח הון כתוצאה מביצועה בסכום של כ-110 מיליון שקל, לפני מיסים והוצאות עסקה.

לדלק רכב, המייבאת את רכבי מאזדה ופורד, יש היום היצע רכבים בשלוש קטגוריות עיקריות: מכוניות קטנות, משפחתיות ומנהלים. רכישת קמור מוטורס תוכל להשלים לה את היצע הרכבים גם לפלחי מכוניות היוקרה, וכן להכניס אותה לפלח נישה של מכוניות מיני יוקרתיות. העיסקה תצטרך לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים וכן את אישורם של חברות מאזדה ופורד, שכן מלבד יבוא מכוניות היוקרה, קמור מוטורס היא גם הזכיינית של יצרן המכוניות הסיניות צ'רי, שעשוי בעתיד, עם קבלת אישורי התקינה האירופאים, להתחרות באותו פלח שוק.

דלק רכב נמצאת במגמת נסיגה בחודשים האחרונים, למרות ששוק הרכב בישראל רושם צמיחה דו-ספרתית. בדוח המסירות האחרון התברר כי בעוד הענף רשם תוצאות חזקות עם גידול של 18% במספר כלי הרכב הנמכרים ביחס לתקופה המקבילה ב-2010, הרי שבמספר המכוניות שמסרה דלק רכב בתקופה זאת נרשמה ירידה של כ-12%, לכ-18 אלף כלי רכב. הירידה במכירות מאזדה, כלי הרכב המרכזי של דלק רכב, נובעת בעיקר בשל התחזקות הין, אשר מקשה על דלק רכב להציע מכירים אטרקטיביים לרכב שמיוצר במדינה. מסירות רכבי פורד, המותג הפחות מהותי במכירות דלק רכב , צמחו בשיעור מתון של פחות מ-2%, ל-4.7 אלף כלי רכב.

קמור מוטורס, המרכזת את תחום הרכב בקבוצת קמור שבשליטת דני ברנר, מנוהלת בשנה האחרונה על ידי ישראל בן חיים, לאחר שהמנכ"ל הקודם, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, סיים את תפקידו ביוני אשתקד לאחר שלוש שנים.

את חברת קמור ייצגו בעיסקה עורכי הדין איה יופה ויובל אדן ממשרד גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.