קידום חברתי

אם תהיה עונה נוספת ל"פולישוק", הרי שמחאת האוהלים תמצא בה את ביטוייה

"פולישוק", יום ד' 22:20, ערוץ 2 קשת

סביר להניח שאם תהיה עונה נוספת ל"פולישוק", הרי שמחאת האוהלים תמצא בה את ביטוייה. בינתיים, המציאות של קיץ 2011 מוכיחה שוב מדוע קשה כל-כך לכתוב סדרות סאטיריות בישראל, לא כל שכן לצפות בהן.

סיבוב קצר בשדרות רוטשילד אמש היה מרתק יותר מכל מה שתוכנית טלוויזיה - ואפילו אם היא כתובה היטב ומבוצעת בכישרון רב כמו "פולישוק" - יכולה להציע. היה שם מוודסטוק, דרך הפנתרים ועד מחאה א-לה דניאל כהן בנדיט ומרד הסטודנטים הפריזאי שלו.

איך בדיוק שר אוצר קוצף, שיוצא ממכוניתו כדי להתעמת פיזית עם פולישוק (מאירועי הפרק הקודם), יכול להיראות גרוטסקי יותר ממקבילו במציאות הישראלית הנוכחית? זה לא אומר שאי-אפשר ליהנות מפולישוק.

הערב (ד') למשל ייכנס לחייו הקמפיינר האגדי ציגלר (הומאז' לאפרים קישון?) כדי להצעיד את גבאי לכנסת הבאה, מה שלא בטוח יצלח, בגלל תקומה שהרבני (רק השם מעלה חיוך). בין כל הדמויות שמאיישות את הסט הנוצץ של פולישוק, המורכבת מכולן היא זו של רובי עצמו, ששון גבאי הנפלא, שמצליח לקיים דמות שהיא נלעגת ואנושית מאוד בו-זמנית.

זה לא פשוט: קל לגלם גיבור, קל לגלם נבל, קל לגלם מישהו שאוהבים אותו או ששונאים, קשה מאוד להיות שניהם גם יחד. לפחות בהיבט הצר הזה, מזכיר גבאי-פולישוק, את אבי (דביר בנדק) מ"המשרד": גזען, סקסיסט, עצלן, תחמן - ועם זאת מלא בטוב-לב.

רק בזכות הדמות המורכבת הזאת, אפשר להמשיך וליהנות מפולישוק, בזמן שבינתיים, בשדרות רוטשילד, המציאות עולה על כל תוכנית טלוויזיה.

עכשיו טורי

"חי בלה לה לנד", יום ד' 20:30, "יס קומדי"

אל תגידו לא ידענו, אל תוותרו לעצמכם בתירוץ של "לא עקבנו". הצטרפו מעכשיו - ותיהנו כמעט מכל רגע, כי "חי בלה לה לנד" היא הבריזה הנעימה של הקיץ. יש בה רגעי קסם, יש בה המון רגעי שטות, יש רגעים מצחיקים שבהם צוחקים עם הגיבורים - ויש גם לא מעט שבהם צוחקים על חשבונם.

הערב תיכנס לווילה המפוארת טורי ספלינג. למרות שאני זוכר אותה מכמה סדרות אי-שם בניינטיז, ספק אם הייתי עוצר לרגע לו הייתה הגברת ספלינג חולפת על פניי ברחוב. אבל להפקת ריאליטי ישראלית היא עדיין מספיק כוכבת: אפילו ג'ולייטה מתרגשת.