המומנטום נחלש

הדשדוש המתמשך של ת"א 25 ב-1,265-1,283 נקודות עשוי להחליש את מגמת העליה

ת"א- 25 המשיך להיסחר מעל 1,247 אבל לא הצליח לעלות מעל האזור 1,265-1,283. דשדוש מתמשך זה מחליש את המומנטום הנדרש לקיומה של מגמת העליה המשתמעת מעצם התמיכה ב-1,247. כתוצאה מכך, מתהווה תרחיש של התנגדות בסביבות 1,265 והתפתחות גל יורד משמעותי בעקבותיה. מהלך מתחת ל-1,240 ייתן לתרחיש הזה תקפות. מאידך, מהלך מעל 1265 יחשב סימן שורי במיוחד. בין 1,240 ל-1,260 עדיפה פוזיציה ניטראלית בשל החלשות המומנטום.

מה מרמז סקטור התעשיה?

התנודתיות בוול סטריט ממשיכה לערפל את החושים. עד אתמול היינו במגמת עליה, אתמול הגיעו ירידות השערים של שני האחוזים במדד ה-S&P500 ו-2.6 אחוזים במדדי הנאסד"ק (כללי ומאה) ונראה שמי שנשאר במשחק התחזיות הוא רק מי שצריך/חייב/מחויב. כמונו למשל.

נתחיל בשורה התחתונה. לא נפתחו אמש הגנות על תיק קניון המניות. הסיבה: לא ראיתי שום יתרון בקריאת המפה על פי התרשימים במצבם עם סיום המסחר וכאשר אני לא מזהה יתרון, כל פעולה היא בעלת פוטנציאל גבוה יותר לנזק מתועלת.

היום (מחר בעת כתיבת טור זה) יום חדש והתמיכה ב-1,305 (1,304.89 זה 1,305 בעולם הדיוק הטכני) תעמוד שוב למבחן. הנחת המוצא היא שהיא תעבוד ולכן גם מסיבה זו לא נפתחה הגנה על תיק הקניון. ירידה מחר יכולה לשבור שחקנים רבים בשוק.

הסקטורים שנשארו חזקים, יחסית, הם: אנרגיה, טכנולוגיה, תשתיות ציבוריות וצרכנות קבועה. סקטור ששינה מגמה הוא סקטור התעשייה שמיוצג על ידי ה-ETF XLI. XLI תעמוד למבחן תמיכה ב-35 דולר. מהלך שלה מתחת ל-35 דולר יחשב סימן דובי ביותר גם למניות הסקטור וגם אולי לשוק כולו.

עוד נתון סקטוריאלי שכדאי לשים אליו לב הוא ה-ETF של סקטור הפיננסים, XLF . זו עדיין נמצאת במסלול של מגמת ירידה וחולשה בהשוואה לשוק בכללותו. פוטנציאל הירידה של ה-XLF גבוה והוא יהפוך לממשי אם תרד מתחת ל-14.65.

ומהזווית הישראלית, טבע ממשיכה להיחלש ונמצאת במגמת ירידה משל עצמה. החולשה נמשכת כבר חודשים ארוכים ולכן גם השער הנמוך אליו ירדה המניה לא מהווה הזדמנות קניה. היה ותרד טבע גם מחר, היעד הבא לירידה היא באזור ה-42 דולר. ראוי לציין שטבע גם חלשה בהשוואה ל-ETF מניות הבריאות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.