עופר עיני: "אין לנתניהו את הפריבילגיה להתנתק מהעם"

יו"ר ההסתדרות בראיון לגלי צה"ל: "אני חושב שרה"מ מתחיל להפנים שיש פה בעיה אמיתית"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני מבהיר היום (ה') בראיון לגלי צה"ל כי אין בכוונתו להפיל את ממשלת נתניהו, אך הכריז כי יעשה כל שיידרש כדי לטפל בסוגיית יוקר המחיה בישראל.

"אני לא מתכוון להפיל את הממשלה", אמר עיני בראיון לרינו צרור בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל. "אנשים דורשים צדק חברתי וצמצום פערים - אני מקווה שזה מה שיקרה בסופו של דבר. צעירים ואנשים עובדים לא מסוגלים לקנות דירה או לשכור דירה כי המחירים בשמיים. זה לא רק הדיור, זה יוקר המחיה".

עיני נפגש אמש עם נציגי מחאת האוהלים והסטודנטים במטרה להפגין חזית אחידה במאבק מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ.

"יש פה בעיה אמיתית שצריך לשנות סדר חברתי. הפתרון הזה עולה מיליארדים רבים. הממשלה הטילה נטל מס מאוד גבוה בשנים האחרונות ולא החזירה לאזרחים. אני חושב שנתניהו מתחיל להפנים שיש פה בעיה אמיתית", אמר עיני. בהמשך אמר: "אין לראש הממשלה את הפריבילגיה להתנתק מהעם".

יו"ר ההסתדרות אמר כי ייקח על עצמו את הטיפול בבעיית הריכוזיות במשק וקרא לראש הממשלה לספק "טיפול כולל ואמיתי ולהחזיר את המדינה לעם". הוא שב והדגיש כי יש לטפל לא רק במחירי הדיור, אלא ביוקר המחיה באופן כללי בישראל, סוגיה שעלתה לכותרות בעקבות תחקירי "גלובס" על מחירי מוצרי החלב, המזון והצריכה.

"צריך לטפל ביוקר המחיה, ולצערי יוקר המחיה נמצא בכל מקום", הוסיף עיני. "אין פתרונות פשוטים, אבל צריך להתחיל לטפל בזה. המגמה היא כל הזמן להכביד. מה היה קורה אם הממשלה הייתה מחזירה את כל עודף גביית המסים של 15 מיליארד שקל שגבתה בשנה שעברה? הרי זה עודף, היא ממילא לא התכוונה לקבל את זה".