נעילה חיובית בוול סטריט לאחר הפתעה בסקר התעסוקה

אמש אושרה סופית העלאת תקרת החוב בארה"ב ב- 2.4 טריליון ד' ■ מודי'ס הכניסה את דירוג ארה"ב לאופק שלילי ■ סקר ה-ADP: נוספו 114 אלף משרות חדשות במשק לעומת צפי ל-110 אלף משרות בלבד ■ הנפט ירד ב-2% למחיר של 91.93 דולר לחבית - שפל של 5 שבועות

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בעליות שערים, לראשונה מזה 8 ימים. המשקיעים נשאו עיניהם לזירת המאקרו שם פורסם סקר התעסוקה (APD) שהציג נתון לא מאכזב, וכן מדד מנהלי הרכש למגזר הלא-יצרני (מגזר השירותים). כמו כן, התמקדו המשקיעים בתוצאות הפיננסיות שמפרסמות חלק מהחברות, במסגרת עונת הדוחות. ברקע, הגיב היום השוק לראשונה לאישור סופי של ההסכם להעלאת תקרת החוב הממשלתית בארה"ב, אשר נתחם על ידי אובמה אמש, זאת - כאשר סוכנויות הדירוג הבינ"ל מוסיפות להזהיר כי דירוג האג"ח האמריקני, עדיין נמצא בסכנה. מחיר הנפט ירד היום ב-2% לרמה של 91.93 דולר לחבית, שפל של 5 שבועות.

אנליסטים: "עכשיו ההזדמנות להיכנס לשוק"

"צריך להכניס לפרופורציות את האפשרות לתקופה דובית עבור שוק המניות", אמר היום בריאיון ל-CNBC דויד קוטוק, מנהל השקעות ב-Cumberland Advisors. קוטוק מתעלם מהסנטימנט השלילי שאפף את השוק בארה"ב לאחרונה, ומעריך כי מדד ה-S&P500 יגיע לרמה של 1,450 נקודות עד סוף השנה - זינוק של 15% ביחס לרמת הסגירה שלו אמש בוול סטריט.

"אם אתה משקיע מתון ואתה מחכה להזדמנות טובה של חולשה בשווקים כדי להיכנס, עכשיו זו ההזדמנות. אם לא עכשיו, אז מתי?", מסביר ג'ון ונטור את הסנטימנט החיובי הקל המסתמן כעת. ונטור, מנהל השקעות ב-Skandia Investment, סבור כי "זה הכיוון הכללי, למרות שאי-אפשר לקבוע זאת בוודאות".

למרות העלאת תקרת חוב: דירוג ארה"ב בסכנה

נזכיר כי אתמול אישרו חברי הקונגרס האמריקני באופן סופי את הסכם הפשרה לקיצוצים של כ-900 מיליון דולר בתקציב כנגד העלאת תקרת החוב בכ-2.4 טריליון דולר, לרמה של 16.7 טריליון דולר בסך הכל. זאת, לאחר שההצבעה עברה סופית אמש בסנאט הדמוקרטי, וההסכם אושר גם בחתימתו של נשיא ארה"ב אובמה.

למרות זאת, דווקא כעת יוצאים חלק מהמומחים פיננסים בתחזיות לא מעודדות עבור הכלכלה האמריקנית, בעוד סוכנויות הדירוג המובילות מזהירות כי דירוג האשראי של ארה"ב עדיין נמצא בסיכון להורדה. זאת, כאשר אתמול צירפה מודי'ס אופק שלילי לדירוג, והצטרפה לאזהרה של הסוכנות S&P מלפני שבועיים כי דירוג האשראי של ארה"ב עשוי לרדת, חרף אישור הסכם התקציב.

בתוך כך, נודע היום כי Dagong, סוכנות הדירוג הסינית הקדימה לנקוט פעולה והורידה את דירוג האשראי של ארה"ב ל-(A) לעומת דירוג (A+), והכניסה את הדירוג להמשך מעקב.

11 ימים של ירידות באירופה

ברקע, סנטימנט שלילי הגיע גם מעבר לים, עת בורסות אירופה חוות 11 ימים רצופים של ירידות שערים, ברקע החשש מהתפשטות משבר החוב היבשתי מיוון לכלכלות מדינות הפריפריה, וכן לאיטליה וספרד.

זאת, לאחר שהתשואות של איטליה וספרד שבו לעלות בימים האחרונים: התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים עלו ל-6.1%, בעוד תשואת האג"ח הספרדיות עלתה ל-6.4% - וזאת, ברקע החשש מצמיחה עולמית נמוכה השנה, ואזהרות של סוכנויות הדירוג וקרן המטבע מהורדת דירוג האשראי של שתי הכלכלות, המחזיקות בשווקי אג"ח גדולים.

ADP הפתיע לטובה

בשעה 15:00 התפרסם סקר התעסוקה (ADP) למשק האמריקני, שהצביע כי נוספו כ-114 אלף משרות חדשות במשק, לעומת צפי ל-110 אלף משרות. זאת, לעומת 145 אלף משרות שנוספו למשק האמריקני בחודש הקודם.

בשעה 17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש הלא-יצרני (לסקטור השירותים), שנפל בחודש יולי ל-52.7 נקודות לעומת 53.3 נקודות ביוני וצפי לעלייה לרמה של 53.8 נקודות. עוד פורסם באותה השעה נתון ההזמנות ממפעלים, שנפל ב-0.8% לעומת צפי לירידה של 0.4% בלבד. סך ההזמנות נאמד על 440.7 מיליארד דולר.

כמו כן, פורסם מלאי הנפט, שעלה ב-950 אלף חביות בשבוע החולף - לעומת עליה של 2.3 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-27 ביולי.

מג'יק תגיב לדוחותיה; פלוריסטם תשווק מוצר חדש

חברת מג'יק תעשיות תוכנה, דיווחה היום על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011. מג'יק הציגה הכנסות של כ-27.4 מיליון דולר, עליה של 27% ביחס להכנסות של 21.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הציגה החברה עליה של 84% ברווח הנקי לכ-3.5 מיליון דולר או 0.1 דולר למניה, לעומת 1.9 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה, ברבעון השני בשנת 2010.

פלוריסטם , חברת הביו-רפואה הישראלית, ריכזה עניין לאחר שדיווחה היום כי לאחר קבלת אישור משרד המדען הראשי, הפך הסכם הרישוי שנתחם ב-19 ליוני בין פלוריסטם וחברת יונייטד טרפיוטיקס האמריקנית, לאפקטיבי. קרי, החברה קיבלה רישיון לפיתוח ולשיווק מוצר מתאי גזע המופקים משליית אדם (PLX) עבור טיפול בלחץ דם בריאות, החל מה-2 באוגוסט 2011.

חברת טופ אימג' משכה תשומת לב היום, לאחר שפרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני. ההכנסות ברבעון השני של שנת 2011 הסתכמו ב-7.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2010. ההכנסות ממוצרים עמדו הסתכמו ב-3.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-3.9 מיליון דולר, בהשוואה ל- 2.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010.

חברת נובל אנרג'י האמריקנית, תתחיל ב-1 באוקטובר או עוד קודם את קידוח הגז הטבעי בחוף הדרומי של קפריסין, ולאחר כחודשיים תתקבל תמונה ברורה יותר באשר להיקפו וטיבו של המאגר, כך מסר סולון קסיניס, השר לשירותי האנרגיה בקפריסין אמש, הדברים פורסמו באתר Cyprus Mail.

ספלון , חברת התרופות האמריקנית שנרכשה באחרונה ע"י טבע , דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני. מכירותיה של ספלון הסתכמו ברבעון השני ב-730.1 מיליון דולר, עלייה של 2% בהשוואה למכירותיה בתקופה המקבילה אשתקד. בשורת הרווח הנקי דיווחה החברה על רווח על בסיס GAPP של 1.54 דולר למניה בהשוואה לרווח של 1.18 דולר למניה בשנה שעברה, עלייה של כ-20%.

חברת מאסטרקארד ריכזה עניין לאחר שדיווחה לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011. החברה דיווחה על עליה ברווח ל-608 מיליון דולר או 4.76 דולר למניה, לעומת 458 מיליון דולר או 3.49 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בניגוד לציפיות האנליסטים שציפו כי החברה תציג רווח של 4.22 דולר למניה. הכנסות החברה עלו ב-22% ל-1.7 מיליארד דולר.

גם חברת Time Warner דיווחה לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה הפיננסיות. החברה הציגה רווח של 60 סנט למניה, ועלייה של 10% בהכנסות להיקף של 7.03 מיליארד דולר. זאת, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 53 סנט למניה והכנסות בהיקף 6.82 מיליארד דולר.

חברת הבת של גזית גלוב, אקויטי 1 דיווחה עם סיום המסחר על רווח של 33.8 מיליון דולר, או 28 סנט למניה לעומת 23.1 מיליון דולר או 25 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. עוד עולה מדוחות החברה כי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק ב-46.3%. הכנסות החברה זינקו ב-23% ל-88.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]