צמיחה מהירה: 25 מיליון ביקרו בגוגל פלוס בפחות מחודש

‎‎גוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל, רשמה קצב צמיחה מהיר מאוד - גבוה ממספר הביקורים שלהן זכו הרשתות החברתיות פייסבוק ומייספייס בימיהן הראשונים

‎‎גוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל, משכה אליה 25 מיליון מבקרים - וזאת בתוך פחות מחודש. נתון זה גבוה ממספר הביקורים שלהן זכו הרשתות החברתיות פייסבוק ומייספייס בימיהן הראשונים - כך על-פי נתונים שמפרסמת חברת מחקרי השוק קומסקור.

הרשת החברתית החדשה זכתה ל-6.44 מיליון ביקורים של גולשים מארה"ב עד 24 ביולי, כפי שמסר אנדרו ליפסמן, סגן נשיא ‏קומסקור‏ לניתוח תעשייה. מספר המבקרים הרב ביותר בגוגל פלוס על-פי חלוקה למדינות, אחרי ארה"ב, הגיע מהודו, עם 3.64 מיליון גולשים שביקרו ברשת עד 24 ביולי. הנתונים שפירסמה ‏קומסקור‏ אינם כוללים את נתוני הגלישה לשירות באמצעות טלפונים סלולריים.

שירות גוגל פלוס הושק בשלהי יוני, ומהווה את החוליה האחרונה לפי שעה בשרשרת הניסיונות של גוגל להיכנס לתחום הרשתות החברתיות ולהתחרות בפייסבוק - הרשת החברתית הגדולה בעולם, המונה יותר מ-750 מיליון משתמשים רשומים.

לדברי ליפסמן, משך הזמן שמבלים הגולשים בגוגל פלוס גדל גם הוא. מספר הימים הממוצע שהגולשים האמריקנים השתמשו בשירות עלה ב-39% בשבוע שלפני 17 ביולי. בשבוע שבין 17 ל-24 ביולי גדל מספר הימים הממוצע שבילו הגולשים בגוגל פלוס ב-11%.

תשע תלונות

‎‎בד-בבד עם פרסום הנתונים החיוביים מבחינת גוגל, נודע כי החקירה שמנהלת הנציבות האירופית סביב התנהלות חברת הענק בשוק החיפוש והפרסום המקוון כוללת 9 תלונות שונות שהוגשו נגדה - כך על-פי שני מקורות שונים המעורבים בחקירה.

עד עתה הודו בנציבות האירופית בקיומן של 4 תלונות בלבד נגד גוגל. "הנציבות האירופית מטפלת כעת ב-9 תלונות רשמיות. התלונות החדשות הגיעו מחברות קטנות", מסר אחד המקורות.

סיימון הולמס, משפטן המתמחה בהגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, מסביר כי ריבוי התלונות אינו מהווה בהכרח חדשות רבות בעבור גוגל. "העלייה במספר התלונות אינה אומרת שיש יותר מקרים של עבירה על החוק מצד גוגל; זה רק מרמז על כך שיש יותר גורמים בעלי אינטרס בחקירה", אומר הולמס.

הראשונה שהגישה תלונה נגד גוגל בנציבות האירופית היא מיקרוסופט, שעשתה זאת במארס השנה. גם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית מנהלת חקירה, לאחר שגורמים שונים טענו כי גוגל מנצלת את מעמדה בשוק החיפוש המקוון באופן מונופוליסטי. ‏‎‎‏