נגמר הפחד?

האם יבינו המשקיעים שהעולם לא באמת נחרב שוב? ומהן הרמות הרלוונטיות עתה לניתוח המדדים

ביום רביעי בלילה, זמן כתיבת הטור הקודם, חשבתי שהשווקים הגיעו לתמיכה והם יעלו. אפשר לאמר שבמקרה הזה השווקים אמרו לי: "אז חשבת". הירידה של יום חמישי הזכירה לכולנו במה מדובר פה: בשוק, בהמונים, באינטרסים, במערכות מסחר ממוחשבות, ברעש ובעיקר בהתנהגות אנושית מועצמת, פאניקה במקרה הזה. לא תפסתי טוב את ההגנות על תיק הקניון, יכול להיות בשל הניגוד בין מה שציפיתי למה שקבלתי. עד שלב מסוים עוד חשבתי שבסגירה תהיה מציאות שונה וכאשר הבנתי שלא, השוק התרסק.

בכל מקרה, ממשיכים לעבוד כי החיים בכלל והשקעה במניות בפרט הם עניין של תנועה. רק המשך עבודה יביא את התיק לרמות חדשות, בוודאי שלא ייאוש והרמת ידיים.

ת"א- 25 נמצא, נכון ליום חמישי סיום המסחר, מתחת ל-1,167, הרמה שהפרידה בין הזדמנות קניה (מעליה) למעבר למגמת ירידה ארוכת טווח (מתחתיה). יום ראשון הוא יום מבחן הפריצה. היה ובשעת קריאת שורות אלו אתה מוצא את תל אביב 25 מעל 1,167, מדובר בסימן שורי במיוחד (מידתו תלויה במבנה המסחר התוך יומי). היה ובשעת קריאת שורות אלו את מוצאת את תל אביב 25 מתדרדר מתחת ל-1,167, 1,060 הוא היעד הבא.

1,167 - מספר הקסם

ה-S&P 500 נתמך ב-1,167. אין משמעות לכך שזה אותו מספר כמו תל אביב 25 אבל גם התמיכה הזו מבוססת על יעדי פיבונאצ'י.

מנטאלית, "טבעי" לצאת לסוף השבוע בתחושת חרדה אבל קחו בחשבון שהרבה מהחרדות כבר באו לידי ביטוי ביום חמישי. המסחר ביום שישי והסגירה של ה-S&P500 ללא שינוי, בסופו של דבר, מבטאים שיווי משקל. התמיכה ב-1,167, העובדה שהשוק מתוח באופן קיצוני למטה ואינדיקטורים נוספים מלמדים על אפשרות למעבר לעליה, לפחות לטווח הקצר. לכן, בסופו של יום מפרך, תיק קניון המניות יוצא לסוף שבוע ללא הגנות. יש סיכוי שעד יום שני יבינו המשקיעים שהעולם לא באמת נחרב "שוב".

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.