IBI: "די במבט קצר כדי להבין שבשוק המניות אין מושיע"

אייל קליין, אסטרטג שווקים בינ"ל ב-IBI: "תהיה הרבה עצבנות בשווקים, סטיות תקן גבוהות ומחזורי מסחר הולכים ודועכים" ■ מציע להתמקד בחברות תעשייתיות גדולות בחו"ל

"על פי רוב, המשקיעים מנסים לאתר גורמים שיכולים לרומם את השוק - אולם די במבט קצר ימינה ושמאלה בכדי להבין שאין מושיע", אמר אתמול (א') אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינ"ל ב-IBI. קליין התייחס להורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי סוכנות S&P, ביום ו' האחרון.

"עונת הדוחות מאחורינו, כלכלת ארה"ב לא תתחיל להניב נתונים אופטימיים מחר בבוקר, ומשבר החוב במדינות הפריפריה באירופה אינו נמצא מאחורינו", דברי קליין. "לפיכך, נותרנו עם הרבה עצבנות בשווקים, סטיות תקן גבוהות, ומחזורי מסחר הולכים ודועכים ככל שניכנס לחופשת אוגוסט".

קליין מעריך כי בתקופה הקרובה שוק המניות "יסבול מתנודתיות חריגה", למרות שבמהלך החודש הקרוב יהיה מספר ימי מסחר של "שמחה וששון", יותר סביר כי "נהיה עדים לימים של נפילות בשוק המניות".

בכל הקשור לשווקים בחו"ל, ממליץ קליין לאור ההתפתחויות האחרונו לאסוף אג"ח קונצרניות שהתשואה שלהן מעל המקבילה הממשלתית עלו יתר על המידה (ספריידים של בין 250 ל-300 נ"ב). "מירב ההזדמנויות הן בחוב בכיר של בנקים וחברות ביטוח, או לחלופין באיגרות מסוג הון משני תחתון", אומר קליין.

עוד ממליץ קליין להתמקד בחברות תעשייתיות גדולות ומבוססות, "כאלה שיש להן ביזנס מוכח, רווחיות גבוהה ומאזן לא ממונף". את מירב הערך מוצאים ב-IBI בדירוגים מקבוצת ה-"BBB" עד ה-"A", עם מועד פידיון של עד 10 שנים.