חובות העתק של הפרמיירליג: 3.9 מיליארד אירו

זהו סכום ההתחייבויות הכולל של קבוצות הפרמיירליג בעונת 2010/11, על-פי מחקר של סוכנות StageUp; בספרד המצב קצת יותר טוב: החובות עומדים על 3.5 מיליארד אירו

היקף החובות של 20 הקבוצות ששיחקו בפרמיירליג בעונת 2010/11 הגיע ל-3.9 מיליארד אירו. כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת סוכנות הייעוץ האיטלקית StageUp. על-פי הבדיקה, החובות של הליגה האנגלית הם הגבוהים ביותר מבין כלל הליגות הבכירות באירופה: בליגה הספרדית הם מגיעים ל-3.5 מיליארד אירו; בסרייה A האיטלקית ל-2.3 מיליארד אירו; ובבונדסליגה הגרמנית - 700 מיליון אירו בלבד.

המחקר מעריך כי ההכנסות הכוללות של הליגה האיטלקית בעונה הקרובה (2011/12) יעמדו על כ-1.68 מיליארד אירו, היקף דומה לזה שנרשם ב-2010/11. בעונה החולפת רשמה הליגה האיטלקית גידול של 20% בהכנסות שלה, בעיקר בזכות הסכם זכויות השידור הקולקטיבי החדש של הליגה, שהכניס למועדונים כ-900 מיליון אירו. תחת השיטה הקודמת, מכרה כל קבוצה בסרייה A בנפרד את זכויות השידור שלה.

עניין נוסף שבדק המחקר הוא היקף ההכנסות מהספונסרים המרכזיים של כל אחת מקבוצות הסרייה A בעונת 2010/11 (הספונסרים ששמם מופיע על קדמת חולצות השחקנים). "למרות הטלטלות בכלכלה העולמית, שוק הספונסרשיפ נותר יציב", מסר ג'ובאני פלאצי, נשיא StageUp. בסך הכל, הכניסו הקבוצות כ-60 מיליון אירו מנותנות החסות המרכזיות שלהן.

בחלוקה לפי סקטורים, מתברר שחברות התעופה השקיעו הכי הרבה כסף בפרסום על קדמת חולצות המשחק בסרייה A - מהוות 20.4%. הנתח של חברות הרכב עומד על 19.6%, ושל חברות ההימורים והמשחקים - 17%.

המחקר של StageUp התייחס גם לחדירה של קבוצות הליגה האיטלקית לרשתות החברתיות. כאן הנתונים קצת פחות מעודדים: רק לשש קבוצות (מילאן, יובנטוס, אינטר, נאפולי, רומא ולאציו) יש יותר מ-100 אלף חברים כ"א בפייסבוק. מבין שש הקבוצות הנ"ל, רק מילאן ויובנטוס מצליחות להיכנס לרשימת 10 קבוצות הכדורגל מהעולם שנהנות מהכי הרבה חברים בפייסבוק.