"גלובס" מציג: איך ללכת לסרט עם הילדים ולצאת בזול

יש מגוון דרכים לבקר בקולנוע בהנחה: מרכישת מנוי ועד הנחות דרך כרטיסי אשראי ומועדוני לקוחות, המוזילים את הכרטיס ב-40% ■ גם את מחיר הפופקורן ניתן להוזיל בקניית שובר מראש

יוקר המחיה לא פוסח על הקולנוע: חלק מבתי-הקולנוע העלו את מחירי הכרטיסים לסרט לעומת מחירי הקיץ אשתקד: ברשת "לב" התווסף שקל למחיר הכרטיס, וב"גלובוס גרופ" המחיר עלה ב-10%, מ-36 שקל ל-39 שקל. המחיר לסרט תלת-ממד עלה ברשת גלובוס מ-45 שקל ל-47 שקל.

כשהורה ושני ילדים מוציאים יותר מ-200 שקל עבור בילוי בסרט קולנוע, לא מן הנמנע לחפש את כל הדרכים להוזיל את הבילוי הפופולרי והיקר הזה.

לכל בית-קולנוע הסכם עם חברות או מועדוני צרכנות, אולם לסינמה סיטי מתנקזות כמעט כל ההנחות: חיילים, גמלאים, מועדוני הצרכנות או דרך כרטיסי האשראי.

מעת לעת נערכות הקרנות פרטיות וסגורות לחברי מועדון. בחודש יולי נהנו לקוחות מקסימום תל-אביב (לאומי קארד) מזוג כרטיסים לסרט ב-15 שקל בסינמה סיטי; מועדון בהצדעה מציעה סרט ילדים כולל פופקורן ושתייה ב-29 שקל בסינמה סיטי; הסרט "דרדרסים" בתלת-ממד לעמיתי "חבר" כולל שתייה ופופקורן ב-47 שקל (סינמה סיטי) ועוד.

כך או כך, שוב ושוב מתקוממים הצופים הישראלים על המדיניות הגופרת של בתי-הקולנוע בארץ לגבות עמלה עבור הזמנת כרטיס באינטרנט. פעולות אוטומטיות שחוסכות עבודה לקופאים אמורות לכלול אפילו הנחה מסוימת על מחיר הכרטיס (שגם מונפק בעמדות לא מאוישות בקולנוע), אלא שבתי-הקולנוע גובים עמלה של 4-4.5 שקלים על כל כרטיס, שהם כ-10% ויותר ממחיר הכרטיס - סכום מוגזם לכל הדעות.

לשם ההמחשה, גם הזמנת כרטיסים למופעים באמצעות משרדי הכרטיסים, שעולים בדרך-כלל מחיר כפול ומכופל ממחיר כרטיס לקולנוע, כרוכה בעמלה: 15 שקל לכל ההזמנה ולא לכל כרטיס.

תלת-ממד: תוספת של 20% לכרטיס

דרך אחרת להרוויח עוד כמה שקלים מכל צופה היא באמצעות סרטי התלת-ממד. כפי שפורסם ב"גלובס", רוב הסרטים החדשים לילדים יוצאים בגירסת התלת-ממד, המתורגמת לתוספת של 7-8 שקל למחיר הכרטיס הרגיל (כ-20%), ואינם בהכרח מציעים שכלולים טכנולוגיים השונים בהרבה מהסרטים הרגילים, זאת לצד העובדה כי השימוש במשקפי תלת-ממד אינה תמיד היגיינית ולעיתים גורמת לכאבי ראש (תלונה בקרב מרכיבי משקפיים למשל).

חלק מהסרטים מאפשרים עדיין לבחור את אופן הצפייה: בין אם בגירסת דו-ממד או בגירסת תלת-ממד. אלא שהיום יותר ויותר סרטים לא מציעים אפשרות בחירה.

אם לא די בכך, כרטיסים מוזלים הנרכשים למשל באמצעות כרטיסייה אינם כוללים את סרטי התלת-ממד. התוספת לסרטים אלה עומדת על 7-9 שקל לכל המסגרות המוזלות.

"גלובס" מציג 4 דרכים להשיג הנחות לכרטיסי קולנוע:

1. מועדוני צרכנות: מעניקים 40% הנחה ויותר

רכישת כרטיס לסרט דרך מועדוני הצרכנות מתורגם להנחה של 40% ויותר. כמעט כל מועדוני הצרכנות מעניקים הנחה, חלקם לבתי-קולנוע מסוימים (אשמורת), וחלקם למרבית הרשתות ("טוב" ו"חבר"). זה הזמן להפעיל קשרים ולנסות לרכוש כרטיסים לקולנוע מראש דרך מכרים. הכרטיסים לרוב ניתנים לשימוש במשך כמה חודשים.

לדוגמה: כרטיס לסרט בגלובוס גרופ עולה 39 שקל בקופה, בעוד שעמיתי "חבר" משלמים 22 שקל לסרט רגיל (חסכון של 45%) ו-33 שקל לסרט תלת-ממד, במקום 47 שקל המחיר הרגיל (חסכון של 30%).

המחיר של הכיבוד, לרוב פופקורן ושתייה, עשוי להכפיל את מחיר הכרטיס: פופקורן בינוני עולה כ-25 שקל, ושתייה עולה כ-10 שקל. מועדוני הצרכנות מעניקים הנחות גם על הכיבוד בקולנוע עם שוברים שכדאי לרכוש מראש: לדוגמה, עמיתי "טוב" יכולים לרכוש שובר לפופקורן ולשתייה ב-21 שקל בגלובוס מקס - חיסכון של כ-40%.

גם מי שאוהב להתפנק בכורסה באולמות ה-VIP יכול לחסוך בקנייה מראש דרך מועדוני הצרכנות: שובר VIP ל"יס פלאנט" עולה 67 שקל, לעומת 79 שקל המחיר הרגיל; שובר לסינמה סיטי יעלה לעמיתי "חבר" 77 שקל, לעומת 129 שקל המחיר הרגיל.

2. כרטיסיה או מנוי: הנחה של 40% לכל כרטיס

כל בתי-הקולנוע מוכרים מנויים/כרטיסיות המוזילים את המחיר לכרטיס. כרטיסייה מתאימה למי שפוקד את בית-הקולנוע בתדירות גבוהה יחסית (בדרך-כלל כרטיסייה תקפה לשנה ומאפשרת 2 כניסות בכל פעם).

בדומה לכל מנוי, החיסרון הוא ההתחייבות לבלות בבית-הקולנוע המסוים, שלא בהכרח מציג סרט שאתם חפצים לראות. אבל, אם ביישוב בו אתם מתגוררים יש בית-קולנוע אחד או שניים שאליהם אתם נוהגים ללכת, רכישת מנוי היא משתלמת ומוזילה את מחיר הכרטיס ב-30% ויותר. לדוגמה: כרטיס בקופה בקולנוע "לב" עולה 38 שקל, כרטיס במסגרת מנוי ל-10 סרטים יעלה 26.5 שקל.

מועדוני הצרכנות מציעים מנויים מוזלים לעמיתים: עמיתי "אשמורת" יכולים לרכוש מנוי ל-12 סרטים לרשת גלובוס גרופ ב-286 שקל, מה שיתורגם ל-24 שקל לסרט, לעומת מחיר של 30 שקל לסרט במסגרת מנוי ל-16 סרטים הנמכר בבית-הקולנוע לכלל הצרכנים. מחיר לכרטיס בקופה בגלובוס גרופ הוא 39 שקל.

3. כרטיסי אשראי: 50% הנחה לזוג

כמעט כל כרטיס אשראי מעניק הטבות בבתי הקולנוע, בשיטת 1+1 שתתורגם ל-50% הנחה לזוג. בדרך-כלל ההטבה מוגבלת לזוג כרטיסים וכוללת התניות בהתאם למדיניות חברת האשראי וההסכם עם בית-הקולנוע:

* מועד הבילוי: הטבת לאומי קארד מתייחסת לסרטים המוקרנים באמצע השבוע בסינמה סיטי, בעוד שלקוחות מאסטרקארד של לאומי קארד או לקוחות דיינרס זכאים להטבת 1+1 בבתי-הקולנוע של גלובוס גרופ בכל ימות השבוע.

* היקף השימושים בכרטיס: הטבת 1+1 ללקוחות אמריקן אקספרס בסינמה סיטי מיועדת למבצעים רכישות של 3,000 שקל בכרטיס בחודש שבו מבקשים לממש את ההטבה; ההטבה ללקוחות דיינרס מיועדת ללקוחות המבצעים רכישות של 1,500 שקל בחודש בו מומשה ההטבה.

הטבת 1+1 למחזיקי מאסטרקארד או ויזה של כאל בסינמה סיטי מיועדת לכרטיסים עסקיים בלבד.

4. מבצעים נקודתיים: מתדלקים והולכים לסרט

שיתופי-פעולה בין רשתות ובין בתי-קולנוע, בין אם כדי לקדם מוצרים ובין אם כאקט שיווקי, מתורגמים לעיתים להטבה בכרטיסי הקולנוע: הטבות של כרטיסים לקולנוע המוענקות בימים אלה כוללות כרטיס שני חינם לסרט "פו הדוב" לרוכשים ב-69 שקל בסופר-פארם, או כרטיס שני חינם ל"דרדרסים" למתדלקים בסונול ב-250 שקל ורוכשים בחנות SoGood ב-50 שקל.

עוד שתי דרכים לראות סרט בזול

1. סרט ב-VOD:

החום העז משאיר את הילדים בבית, וצפייה בטלוויזיה מעסיקה רבים מהם שעות ארוכות. הוט ו-yes מודעות לפוטנציאל שיכניסו הילדים המשועממים לכיסן, ומעניקות תכניות חינמיות לתקופת הקיץ לצד סרטים בתשלום.

המחיר לסרט בהוט הוא אחיד ועומד על כ-20 שקל. היתרון הוא שגם מי שאינו מנוי לספריית ה-VOD יכול לצפות בסרטים בתשלום על הסרט בלבד. ב-yes המחיר ל-VOD נמוך בהרבה - 10 שקל לחודש לעומת 18 שקל בהוט, אולם צפיית הסרטים בספרייה מתאפשרת למנויים בלבד. המחיר ב-yes הוא פונקציה של הסרט: מ-17 שקל עד 25 שקל לסרט תלת-ממד.

2. לשאול סרט מספריית וידיאו

ספריות הסרטים הולכות ונעלמות מהנוף העירוני. סגירת רשת בלוקבאסטר המחישה היטב את הזמניות של הספריות שעוד שורדות מול הטכנולוגיה האינטרנטית והסרטים הצרובים. בין הספריות שעוד שרדו - "האוזן השלישית" ו"זמנים מודרנים" בתל-אביב. מחירי ההשכרה נקבעים נקודתית ונעים בין 10 ל-25 שקל לסרט (בהתאם לסוג המנוי, משך ההשאלה ומספר הסרטים). פרט לעובדה שניתן למצוא סרטים שאין בספריות של הוט ו-yes, השאלת סרטים לא רק מפרגנת לעסקים אלה שעננת הטכנולוגיה מרחפת מעל ראשם, אלא היא גם אקט ירוק וחינוכי לילדים.

כרטיסים לקולנוע הנחות של ארבעים אחוז ויותר לחברי מועדון צרכנות
 כרטיסים לקולנוע הנחות של ארבעים אחוז ויותר לחברי מועדון צרכנות

כמה עולה להזמין סרט בVOD
 כמה עולה להזמין סרט בVOD

עלות שני כרטיסים בסינמה סיטי
 עלות שני כרטיסים בסינמה סיטי