יו"ר התאחדות מגדלי הבקר נחקר עקב תלונה על הטרדת פקיד אוצר

יעקב בכר, שמוביל את מאבק הרפתנים נגד המלצות ועדת קדמי, שלח SMS לסגן הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, בה כתב: "אם אנחנו נקום מוקדם - גם אתה תקום מוקדם"

‎‎יו"ר התאחדות מגדלי הבקר לחלב, יעקב בכר, עוכב אמש (ג') לחקירה במשטרת עירון לאחר שמחלקת הביטחון של משרד האוצר התלוננה נגדו במשטרה.

בכר, שמוביל את מאבק הרפתנים נגד המלצות ועדת קדמי, שיגר מוקדם יותר אתמול מסרון לטלפון הסלולרי של סגן הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור. לטענת בכר, הוא ביקש באמצעות ההודעה לאמת עם מרידור את כתובת מגוריו, וזאת כדי שיוכל לפנות אל המשטרה ולקבל ממנה אישור להפגין מול ביתו במסגרת מחאת הרפתנים.

עם זאת, גורם באוצר, הטוען כי נחשף לנוסח המסרון, טען כי "ההודעה הייתה מאוד לא סימפטית וכללה עוד כמה 'מחמאות': מרידור עודכן כי פרטיו האישיים, לרבות מספר הטלפון שלו וכתובת ביתו, נמסרו ברשימת תפוצה לכלל הרפתנים, ומאז הוא קיבל מאות טלפונים ומסרונים שכללו איומים וקללות. בין היתר נכתב שם: 'אם אנחנו נקום מוקדם - גם אתה תקום מוקדם'".

בעקבות ההודעה המטרידה פנה מרידור אל קצין הביטחון של משרד האוצר, וזה כאמור דיווח למשטרה.

בכר, שמתגורר בקיבוץ מענית, נדרש להתייצב במשטרת עירון: "צילמו אותי ולקחו ממני טביעות אצבע. ביקשו ממני הסברים לגבי המסרון הזה, והסברתי שאנחנו במאבק. אמרתי שבכל מקרה אנחנו נפגין מול הבית של מרידור אחרי שנוציא רישיון מהמשטרה. לא ייתכן שפקידי אוצר שיכורי כוח, שמשפיעים בהחלטותיהם על אלפי אנשים, יהיו חסינים מביקורת ציבורית. מה הוא מתבכיין כמו ילד מפונק?" אמר.

לדבריו, הוא שוחרר אמש רק לאחר שחתם על ערבות של 5,000 שקל.